Pärla

Pärla

söndag 21 april 2013

Söndags mys

Helllooooooo

Idag liftade jag med Luvan till stallet. 
Efter gårdagens ridtur bestämde jag att Ella fick vila.
Av flera orsaker.
För det första har jag jävligt ont. Dessutom så var ridhuset bokat typ hela dagen och det var strålande sol ute.  Ridplanen är avstängd då det ska torka upp till tävlingarna den femte maj. Dessutom är det så blött och underminerat i skogen och min lilla häst är rätt tung så det var lite läskigt att rida där igår. 
Tänkte jag skulle lösa kort på ridplanen som är i grannstallet så man har lite fler alternativ.

Det blev lite mockning.
Sen kom mor och far och vi mockade hage. Typ åtta kärror och typ 100 kvar....jippie....

Imorgon blir det mer hagmockning. Dessutom så ska jag rida imorgon någonstans.  Har ej bestämt vart än dock. 

Borstade Ella i hagen och myste på så hon fick åxå vara naken ett tag i hagen. Tyvärr så tog hennes innetäcke vind och landade i lerpöl i hagen. Jippie :-( så nu får Ella sova näck inatt. Hon lär ju vara skäck imorgon då hon dras till alla bajshögar verkar det som. Hon är lite opraktisk färg helt klart.

Nåja nog om detta.

Nu ponnyakuten :-)
Adjö
/ E















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar