Pärla

Pärla

torsdag 11 april 2013

Ella







Dagarna spenderas i stall. Från morgon till kväll typ. Jag mockar och borstar och myser och rider. I skogen i ridhuset.  Det är så fantastiskt att ha fått hem finaste ellan. 
Som jag har väntat på detta. Att äntligen ha fått hem den finaste av dom finaste. 

Allt går så bra. Hon känns pigg och fräsch. 
Inte alls som om hon är tjugo år.

Första dagarna jag red ut ville hon helst gå in bakom tant mask. Kändes lite avtrubbad en lite underlig känsla. 
Kändes som om hon var less typ.
Kanske ridskolelivet inte var så kul i slutet och harva runt i ett ridhus är ju inte så kul. Vilken tur att fanny och matilda har tahit hand om henne så hon har fått vara ute i skogen å mysa å vara häst. Så glad är jag att dom har tagit hand om henne och även att ridskolan tagit hand om henne så bra.

Men nu känns det där avtrubbade gå i rumpan på hästen före lunket borta. 
Nu är det fullt ös medvetslös:-) ella är en helt fantastiskt individ och jag är så otroligt glad att jag äntligen fått hem henne. 

Och jag är väldigt glad över att både ridskolan och fanny och matilda tagit så bra hand om finaste ella.
Jag är er evigt tacksam att jag fick möjligheten att köpa tillbaka henne igen. Finaste finaste ella 


Mor och far tar så bra hand om pärla. Lite stressigt när man har hästarna i olika stall. 
Men förhoppningsvis löser det sig snart så dom får lite avlastning och när dom sen tar hem pärla på gården. Då kommer det att bli perfekt. Det blir kul för då kan jag åxå köra henne lite. Just nu går inte det då det inte finns ridvägar att köra på. Och för att ta sig till bra vägar att köra på krävs det att man kör en bra bit efter bilvägen och efter den vägen kör folk som idioter och det känns inte alls bra att köra där. Så jag får vänta:-) jag har lixom ändå rätt mycket med ella nu så..;-)

Nåja.

Det var nog allt. 

Snart stall :-)
/E


3 kommentarer:

  1. Hej! Ingela heter jag. Jag ägde Ella för länge sedan. Är så himla glad att hon har fått det så bra hos er igen. Pratade med Marie idag och jag fick din bloggadress. Krama Ella från mig. Saknar henne otroligt. Mvh Ingela

    SvaraRadera
  2. Hejsan Ingela. Jättekul att du hittade ella och oss. Skulle vara kul ifall du har Facebook. Vill du lägga till mig så gör gärna det emmah ullberg :-) skulle vara superduper kul att få se ella hur hon såg ut när du hade henne. Om du har några kort. Det är ju inte så långt till luleå :-) skämt å sida.men vill du hälsa på ella vet du i alla fall vart hon finns. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Får tänka på saken ang att hälsa på. Det är ju typ två dagsresor med bil. Men nån gång kanske :-) Jag lägger gärna till dig på fb. Jag har en hel del bilder på Ella men bara gamla foton. Digitala bilder var inte så vanligt då. Men jag ska försöka scanna in dom. /Ingela

      Radera