Pärla

Pärla

söndag 4 november 2012

mor och dotter dag i stallet

Idag har varit en riktigt härlig mor och dotter dag i stallet.

Jag och mor åkte till stallet och Sofi tog precis in flisan =) All In från hagen och skulle rida, det var inget folk i ridhuset så jag bestämde mig för att ta in pärlan och tömköra henne samtidigt som sofi red.

Min mor gick och tog in Pärla från hagen.
Sen hjälptes vi åt att göra iordning henne och vi gick tillsammmans ut i ridhuset, hela familjen samlad.
förutom pappa=(

I början så var hon rätt stressad när jag tömkörde henne, hon fattar inte riktigt det här med att man ska tömköra henne och gå bakom och byta från höger till vänster varv, typ serpentinbågar eller volt tillbaka eller så.
Hon blir lite studsig och direkt så kommer mina....fan hon kommer att bli lätt att trampa hjärna igång..
MEN hon är under igångsättning och nu ska jag sätta igång henne på ett bra sätt vilket innebär att trampa henne inte är lägen nu eller om en månad eller imorgon.....
MEN hon ska gå både passage och piaff för det har jag bestämmt sen i tidperspektivet.....det får framtiden utvisa helt enkelt..=)

men det är i alla fall mitt mål.=)

När pärla väl fattar vad hon ska göra så är det inte några som helst problem alls....
då fixar hon rubbet....
byte från olika varv, byte från olika gångarter och olika varv, byte från olika varv och över bommar..
då fattar hon att man inte ska stressa upp sig när man byter varv från höger till vänster eller tvärt om, men det får vi helt enkelt jobba vidare på.

Med tanke på vad jag fått för ponny så känns det bara kul med något som faktiskt inte fungerar på en gång eftersom hon är så perfekt i all hantering och jag är tokkär i ponny plutt och det tror jag nog att både mor och far med är=) finaste poaplutt.

åh, pärlan har fått ett till innetäcke...och gissa vad=) det är lika dant som det hon har...ful turkost..men men , det är lagomt varmt, passar bra, och billigt..så vad fan, jag kan överse färgen.

=)

var även in på granngården och visade lite fint vilken rakare pärla önskar sig=)..

är även på jakt efter ett par tömmar helst i läder och inte 100 meter långa.

Fick sedan hjälp av bästa marika att få av pärla skydden, då dom är nya och kardborren är förbannat bra..vilket innebär att mina reumafingrar inte får lös skydden från ponnyn=)

tur det finns folk med bra fingrar som är vänliga att hjälpa mig att få lös dom=)
men hon har ju bara haft  dom 2 gånger så ju mer man använder dom och kardborren blir lite nött så kanske jag kan få ur ponnyn ur skydden på egen hand=)

men annars är jag helnöjd med skydden så det var ju kul att dom faktiskt passade på plutten min=)

Mor min fixade hö och mockade till henne.

sen for vi hem.

en supertrevlig dag i stallet....

me like...massa.=)
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar