Pärla

Pärla

lördag 3 november 2012

tömkörning och myspys

Hejsan.
Igår fredag så hade jag pärla plutt,kom till stallet vid 12 och mockade massa länge,
Hon behöver nytt spån men det lovade mor att hon skulle fixa idag, det är lite för dammigt för mig just nu.

Tänkte att hon bara skulle stå och skrota i hagen men det började spöregna så jag beslutade mig för att fiska in henne från hagen och mysa i boxen, när vi väl kom in och myste så tänkte jag att jag skulle testa hennes nya skydd, det ena ledde till det andra och hips vips så stod vi fullt munderade i ridhuset och tömkörde=)

hm, hur gick det till?

Jag tömkörde henne i kanske 40 minuter i skritt, och lite lite trav.
Hon var riktigt fin, och fräsch.

Rörde sig jättebra och jag fick igenom högersidan ordentligt, så hon både böjde sig och ställde sig åt höger.

Min fina pärla.
Hon fick beröm av en i ridhuset att hon var så fin på töm och sånt är ju alltid jättekul att höra.

Hon fick göra lite sidvärts rörelser allt för att mjuka upp sig.

Jag tror att både hon och jag uppskattade passet i ridhuset.
ska tömköra henne nu lite lungt i ett par veckor så vi kommer igång på rätt sätt, både hon och jag.=)

vi gick hem och myste

sen var jag ju superhurtig och smorde

två träns
selen
sadelgjorden
den förfärligt osmorda sadeln fick en ordentlig omgång.....^_^

jag kände mig som super hurtig igår=)

idag har mor pärlan och hon ska vila och jag ska på halloween fest=)

imorgon ska vi till hööks och shoppa ett till täcke, och så ska jag visa rakaren som pärla önskar sig...

för nu börjar hon se ut som en lurvtuss...

nåja, det var allt för mig=)

bästaste pärla plutt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar