Pärla

Pärla

måndag 12 november 2012

pärlan.

Jag har ju varit och fixat mina tänder och blivit väldigt dålig i kroppen, med tanke på att jag har fått göa uppehåll av mina mediciner för min reumatiska sjukdom.

Detta innebär att pärlan har fått vila, det var meningen att jag skulle sätta igång henne nu, men eftersom jag är så dålig och inte vill ha dåligt samvete över att det blir hattigt i hennes underhåll så att säga så har jag bestämt att hon ska få vila under en längre period där jag kommer att fokusera på mig själv.

Pärla mår inte dåligt av att stå i hagen hela dagen med sina kompisar.
det har blivit så mycket bättre för henne nu när hon har vänner i hagen, förut gick hon ju ensam.

Sen när jag sätter igång henne så kommer jag att fokusera på mig och inte henne.
det kanske låter lite knasigt, men grejjen är det att jag faktiskt köpte pärla som rehabilitering i min sjukdom.
och jag har inte riktigt fokuserat på det känner jag.

Jag har fokuserat på Pärla och hennes motion...
altså har jag fokuserat helt fel med tanke på var hon köptes för.

Så planen är att hon och jag ska jobba i rent sjukgymnastiskt syfte hädan efter för att jag och min kropp ska må bra, sen är allt utöver det bara ett pluss.
Men just nu så är det fokus på mig. och pärla är ett redskap, jag vet det låter hemskt, men hon är ju min älskade pärla men jag kommer att använda henne som ett redskap för att få tillbaka ork, rörlighet, styrka och motivation att jobba med mig själv och mitt liv.

Vi kommer att göra sådana här saker som borsta, mysa, promenera, mysa mer, mocka gå i ridhus, lära oss lite koster och sådant som stärker oss båda på många plan...för jag måste bli bättre i min reumatiska ondhet, jag behöver hitta en bra och jämn nivå på träning/vila, för att slippa få dumpar då jag itne rent fysiskt tar mig upp ur sängen eller inte tar mig till stallet...

jag behöver hitta den perfekta och harmoniska gränsen för att detta ska bli så bra det kan bli=)

Jag måste bara bestämma mig och fundera hur jag ska lägga upp det för att det ska bli optimalt bra för oss båda två

jag och äskade pärla plutt.

kanske detta bara blev svammel...
men men .....
det är livet.

I alla fall så är det stall för mig i morgon som gäller, dock så kan jag fysiskt inte utföra några sysslor då jag är sjukt dålig i kroppen, men jag ska dig och ha lektion för bästaste sandra och sen snacka lite skit så det ska bli trevligt, super trevligt.=)

sen denna vecka kommer jag att vara i stall men inte göra något, men vecka efter det är min plan att jag ska vara i form för att kunna mocka och sådant..men vi får se..en dag i taget.=)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar