Pärla

Pärla

torsdag 1 november 2012

Pärlan

Pärlaplutt har vintervila.

Igår var jag i stallet och mockade i massa timmar kändes det som=)

Det är ju ett bra tag sedan jag var i stallet för jag blev så allergisk mot nybygget där pärla bodde ett tag för att sandra och sofis skadade häst skulle få en box för boxarna i nybygget var byggda för getter och grisar och hästboxarna var inte klara så pärla rymdes bra i den boxen.

Men dock så kunde ju inte jag vara och ta hand om henne, så jag fick som ofrivilligt hästledigt, men det har varit rätt skönt faktiskt, specieltl eftersom hon ändå bara skulle vila så är det bra att hon kan stå ute i hagen och skrota, och det är ju inte så mycket att göra då, så du har ajg ju kunnat göra andra saker som inte riktigt hunnits med när jag har stallat så mycket=)

Hur som helst, Pärla och shettisarna verkar vara bra vänner, dom står och kliar varandra och pärlan gnäggar när dom går i väg..det är ju hennes killar=)

Hon ska få vila en vecka till minst...sen ska jag sätta i gång henne och tömköra henne väldigt mycket i ridhuset i början och köra mindre, för hon går snett i vagnen, då hon är väldigt stel i högra sidan, så det ska vi jobba igenom ordentligt innan jag sätter henne i vagn igen.

Men det kan bli att hon får vila längre med beroende hur det blir med mig och min laga tänder övning om jag behöver penicillin eller inte för att do kanske ska dra en tand, och då far jag ju inte ta enbrel och det här vädret och inte någon reumatiker medicin är en dålig kombo...så då är det inte värt att sätta igång henne och ha igång henne en vecka kanske och sen kan jag typ inte gå...
så hon får vila istället och så tar jag tag i det när jag är fräsch...och hon mår nog bara bra av att stå och skrota i hagen och busa med dom två små flipperkulorna malte och bamse=)

idag har mor poaskrutt och imorgon ska jag till stallet och mysa med pärlan.

Pärla önskar sig ett nytt innetäcke och en rakmaskin utan sladd av tomten =)


finaste
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar