Pärla

Pärla

lördag 22 december 2012

kallt

Igår stod pärla. Min lurviga flirtkula ute i hagrn och skrotade hela dagen. Det var typ 30 minusgrader ute. Jag var med som support knopperska och supporter när sofi och sandra tävlade mid sin häst och en som dom rider. Tusan vad duktiga dom var båda två.:-)
pappa gjorde markservisen med pärla. Vi tog in henne vid fem. Då var hon härligt frostig i ögonfransarna. Hon fick komma in och fick middagsmat.
Skönt för henne att komma in i ett varmt stall efter dagen ute i kylan. Blev någon miss med jouren igår tro jag då hästarna egentligen inte får släppas ut då det är kalare än minus 25 grader för att ledningarna fryser sönder i stallet tydligen.  och det hade ju inte varit bra alls.
Min plan är att jag SKA ut och köra på julfton. Känns dock inte jättekul om det är 30 grader kallt. Men det är planen. Skulle även vilja köra henne imorgon också.

Men är det frtfarande så här kallt vågar man ju sig knappt ut genom dörren.

Har med ljus och lykta sökt efter ett tjockt vintertäcke med hals i storlek 110 men hittar inget.
Tur jag ej hunnit raka henne nu i denna kyla.
Men så fort jag får tid så ryker pälsen. Hon ser just nu ut som en lurvig flirtkula.
Det är väldigt skön att hon flyttat ut ur hagen med de två flipperkulorna för dom slogs inte pärla men shettisarna och slagsmålen avledde dom med att ge dom mer hö. Dåöig lösning kan jag tycka då infen av dom som gick i hagen behövde mer mat. Och allra helst min som haft fån. Jag tog upp det men inget hände. Och jag vill inte riskera att pärla ska få fång igen. Så därför flyttade jag ut henne för då har jag koll på vad hon äter. Och eet känns skönt.
Jag har som varit väldigt orolig över tt hon skulle få fång igen då dom har överfodrat henne som tusan och hon har vilat.

Nåja nu är ju det problemet löst.
 nu önskar jag mig lite mindre kallt. 20 grader kallt räcker gott. Jag vill ju ut i skogen att köra.

Nåja.
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar