Pärla

Pärla

lördag 15 december 2012

pärlat

Eva har varit med mig till stall. Hon gjorde allt till pärlat. En riktig slav;-)
Longerade henne i ridguset då.hon var som en liten raketponny.
Det är väl så när man äter för mycket hö tyvärr:-(
 igår blev en lång dag. Tidigt till stall åkte mpå tävlingar till annan klubb. Följde med som moraliskt stöd och stressad var jag. Tusan det är värre att se folk tävla än att tävla själv. Jisses. Nåja dm var jätteduktiga och kom hem med en blågul rosett. Duktiga sandra och tage.
Kom hem till vårt ;-) stall. Fixade pärlan. Kkollade lite när sofi red flida flopp;-) dom var mycket duktiga. Pärlat fick vila
 hon går ju med hela sulor runt om och nu är det sjukt mycket snö ute och varmt så hon får styltorna från helvete stackarn. Den 20 lyckades jag tigga till mig en tid för att sko om henne och sätta på snösulor. För nu vill jag ju utoch köra.
Ska köra på julafton. Det har jag bestämmt det bara är så helt enkelt. För det har jag bestämmt. Det bara är så. Så snälla gud. Nu räcker det med snö.
 ska tigga att pappat .ska snickra ihop en släde till migoch pätlat till nästa vinter
;-)

Nåja. Det var nog allt.

/ e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar