Pärla

Pärla

måndag 10 december 2012

stallmöte

Hej.
Premiär bloggar från min telefon. Får se om det funkar:-)
pärla håller jag på att sätta igång nu efter hennes vila.
Vi har varit ute i skogen och kört lite.
Inget avancerat eller ansträngande alls.
Bara väldigt väldigt mysigt.
Igår var vi ute och plumsade i djupsnön.
Tyvärr var det ganska varmt ute så vi travade typ hela tiden då hon fick sådana styltor.
Hon har ju hela sulor runt om. Och när snön klibbar så får hon styltor i alla fall.
Så om vädret fortsätter såhär så får jag fixa ut hovslagaren och sätta på snösulor.
Jag upplevde henne lite hovöm och skoddde henne därför med hela sulor runt om. Och det har funkat bra. Men nu när det bara är snö och inget jättegrus så kan man ju sätta på snösulor.

Idag har pärla vilat.
Det har varit stallmöte och jag har även varit i sunderbyn och fixat skenorna mina och även ett par skor.

Det stallmötet jag var på är nog ett av de snabbaste jag varit på pluss att alla gick därifrån utan att vilja släppa jättebomben hubert på varandra.
Jag trivs så jälka bra med henne där.

Hjälpt sandra och sofi idag när dom red åxå.

Det ska bli så skönt när jag fått igång henne lite mer. Och fått bortrakad all päls.
Då ska jag försöka boka ridhuset och köra inne lite precision och dressyr. Längtar verkligen till det:-)
Nåja. Nu e det natt

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar