Pärla

Pärla

fredag 26 oktober 2012

pärlan.

pärla och hennes nya vänner. Bamse? tror jag.=)


bamse och malte...vem som är vem är dock lite diffust, men jag tror skäcken är bamse och den andra malte=) =) 



detta är pärlas nya hagpolare
två  shettispojkar som dom som äger gården pärla står på äger.
Dom har gått i samma hage någon dag nu, och allt verkar fungera bra, och det är ju jätteskönt

dom är såå söta tilsammans.

Annars har det inte hänt så mycket, Pärla har vilat, det har varit djupfryst och snorhalk, och lite snö och is och halka, dåligt före med järndojjer.=)
Men nu är ordningen återställd.

Hon har halkskydd, och dessutom så har hon sulor runt om.
Jag har upplevt henne lite hovöm när hon är ute i skogen och körs, så jag får se om det blir bättre med sulor runt om.
Det är värt att testa i alla fall, då hon är mestadels ute i skogen och drar vagn.

Jag har ju även äntligen hittat skydd till henne runt om, det kanske jag redan har skrivit då det är ett tag sedan jag uppdaterade men då skriver jag det igen.
Det blev 2 st xsmall neoprenskydd fram och ett par i storlek small fram.
Köpte dom på hööks, riktigt fina, har dock aldrig hunnit testa dom på henne då det frös och blev snorhalt och snö.
Så hon fick en vila istället.

Men nästa vecka ska hon igång igen...
Då har hon haft lite drygt 2 veckors vila.

Ska dock tömköra henne mycket nu i början, för än så länge är det bara hårt och knöligt ute.


Nåja det var nog allt.
Nu natt /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar