Pärla

Pärla

onsdag 23 januari 2013

dagens bravader




Idag har det hänt grejjer.

Pärla och jag har varit på en lång och härlig körtur i lite över en timme.
Pärla var pigg och glad och vädret var toksoligt men tyvärr blåsigt.


Sen klippte jag avv all hennes man. Så nu är hon stubbad. Hon blev riktigt söt. Skönt att slippa all frissig man.

Mor och far har jobbat som tokar för att höja hennes hage så grannhästen inte kan tugga sönder hennes täcken.

Jag har även badat bakbenen och hennes svans. Jäkla brunstiga ponny:-)

imorgon ska pärla vila. I helgen ska jag köra henne tänkte jag och om sandra ville rida henne en av dagarna.

På söndag ska vi hämta hö hos bonden.
Jag tror jag har räknat helt perfekt vad gäller hökonsumtionen.
Det blir exakt rätt balmängd per år.

Har också bokat hö för hela nästa året oxkså. Perfekt.

/E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar