Pärla

Pärla

lördag 26 januari 2013

jag har ju världens finaste ponny

Fatta hur glad jag är att jag köpte denna lilla lurviga flirtkula.
Hon är helt fantastisk.
Hon är underbar att köra. Går fram överallt. Pigg och framåt men inte het.
Glad vill ALLTID jobba.
Hon är snäll i boxen. Lätt att sko och raka.Hon är fantastisk att tömköra. Hon går i form i alla gångarter, hon går öpppna och sluta på töm. Ho går att trampa några steg;-) det ni. Jag ska banne mig få henne att gå både piaff hoch passage på töm.

Hon går öppna och sluta och skänkelvikningar på töm.

Hon är en stjärna när sandra rider henne.
Fin form i både skritt och trav. Även i galoppen när inte sadeln åker fram. Har tagit bort svanskappan för hon var så besvärad av den. Och jäklar det blev en helt annan ponny när svanskappan försvann och jag är nästan 100 % säker på att det är den som gjort pärla till en avkastardrottning. Hon bockar bort obehaget. När den försvann blev det som sagt en helt ny ponny. Tyväerr åker ju sadeln fram mycket istället. Men hon ska få en siliconpad och se om sadeln glider fram mindre.

Sandra hoppar ju även pärla.
Otrolig skillnad på deras samspel nu när dom kännt varandra ett tag. Dt är så roligt att se hur dom utvecklas tillsammans. Pärla tycker verkligen om sandras ridning.

Haha. Kommer fortfarade ihåg hur stressad jag var när hon skulle rida henne första gången. Då dom jag köpte henne av sålde henne just för att honvar en liten bockmaskin. Och jag förstår dom verkligen då det var så pass unha tjejjer som red pärlan. Och med tanke på hur jag och sandra har hållt på för att få henne att sluta slå. Och då speciellt i högergaloppen. Och sandra har ju faktiskt tuggat grus med pärlan springandes utan ryttare i ridhuset. Dock har hon bara trillat av barbacka.

Pärla gör även klockrea byten åt båda hållen.

En helt fantastisk ponny med andra ord.

Men idag var det extra roligt då min plan var att tömköra henne. Det blev ändrade planer då det var folk som skulle hoppa och sandra passande var i stallet.

Så det blev hoppning istället.
Finaste finaste pärla.


Hoppade några hinder. På låg höj d och värmde upp. Sen hoppade dom en liten bana på några hinder där räcket var 85 cm. Pärla hoppade glatt och enkelt över det. Och det är inte illa pinkat för en ponny som med sko och brodd är  nästan 119 centimeter hög :-) det ni.

Fan vad dom är bra. Sandra och pärlaplutt. Och jag är såååååå glad över att jag hittade lilla pärla bara av en slump på internet då jag inte ens skulle ha häst. Och att jag faktiskt åkte och kollade på henne. Blev kär och tog hem henne. Fina fina fina lilla hästskrutt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar