Pärla

Pärla

lördag 17 augusti 2013

blött läskigt blåsig opassande för gips väder

Min plan var verkligen att åka till mina poar idag. Jag har sån kuseabstinens att det nästan e ångestframkallande. ..
Tänkte ju som sagt fara ut idag.
MEN  om nån har missat så har det tokspöregnat å stormat hela dagen.

Tycker faktiskt lite synd om de som taggat tävling både på öbacka å även gällivare. Skit tråkigt att tävla i sånt här skitväder...
Nåja det var ett sidospår..

Jag känner att det rent praktiskt är rätt svårt att försöka kånka runt med gips utomhus i spöregn å försöka hålla skiten torr.
Så mina klappa plyschnäsorplaner försvann.

Så nu nästa vecka har jag beställt sol å fint väder för få ska nämligen jag å gipset ut på tur med pärla i vagn å mysa av dessa fina oregninga höstdagar.
För nu har jag nämligen beställt sol serru..

Har handlat krubb till ella. Musli senior hon äter ett halvt kilo. Å musli orginal havrefritt till pärla. Ett par dl per dag
Måste även beställa mer nypon å gurkmejram till dom.

Ella har fått hovfett å ska köpa biotin till henne då hennes hovar är rätt skruttiga.
Hoppas det hjälper lite i alla fall. Allt e bättre än inget. Även pärla ska få lite manikyr/pedikyr åxå.

Kommer förhoppningsvis inte att bli ett superlångt uppehåll med tömkörningen  av ella. Kanske jag kan lära pappa hur det ska göras så jag kan hålla mig runt honom med kryckor medan han håller tömmarna. det tror jag faktiskt att han skulle uppskatta. Lika så behöver jag ha honom med mig i vagn när vi kör pärla ifall nått skulle hända å jag e rätt inmobil med gipsjävulet....
Nåja bara sex veckor å fyra dagar kvar..
Jihoo eller inte.

Nåja nog om detta.
Imorgon kommer mor till mig å vi ska möblera om å röja här hemma hos mig. Ska bli riktigt trevlans faktiskt.

Nåja nu är det natt för länge sedan.

Puss puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar