Pärla

Pärla

fredag 23 augusti 2013

finpromenix med mor å far å ella.. å pärlan med

Mor å far å ella var på finpromenad igår.
Hur kul som helst att dom tar sig ut med Ellan med.

Har lite problem med hennes hovar då dom är dåliga  spricker å är torra. Hon har massa grejjer som ska göra hovarna bättre å jag håller verkligen tummarna att det blir bättre.
Fina ella.
Det hjälper ju inte att hon går på lösdrift med en poa som hon ej kommer överens med så ella vallar å jagar ponny mest hela dagarna. Det sliter på hovarna för ella men är även i längden ohållbart då ella är rätt hård i skallen å lilla ponnyn är rätt konflikträdd å springer iväg å då blir det extra kul å valla å bestämma om man e fjord dam.

Hoppas det hittas ett hem till ponnyliten så den får gå med häst som passar med henne få ella å lillan går dåligt ihop  det är mycket tråkigt men tyvärr verklighet.

Pärla gick ut med mor  .
Dom hade date i ett dike.
Hädanefter ska mor ha kedja på lilla pärla då hon blir rätt stark när hon väl går dit hon vill :-)

 Har tyvärr börjat inse att jag inte kommer kunna köra pärla nått innan mitt gips är borta. Min fot ville dö å jag var helt säker på att den skulle explodera natten efter jag varit ut till mor å far.

Dessutom känns det ej schysst att köra henne sporadiskt nån gång då å då.
Så hon får promenera med mor å far å longetas lite så hon ändå hålls igång. Å sen när gipset tas bort blir det att köra igång henne å köra ett par dagar i veckan å likaså att tömköra Ella.

Nåja nu natt.
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar