Pärla

Pärla

tisdag 27 augusti 2013

inget kul å blogga om så lite bilder bara för att jag har världens bästa poisar

Pratade med mor idag å det har visst varit rätt oroligt i en hage hemma i träsk.
Varför har jag djur som lixom tycker att dom är störst bäst å vackrast å lider av lätt storhetsvansinne.
Nu verkar det ju som att detta kommer att lösas inom en snar framtid vilket känns skönt för alla inblandade parter.
Så för tillfället lyder domen....mata mata mata hö i fjording. Man är ju det bästa som finns för fjording å då är allt annat inte lika intressant. 
Typ jaga liten världens sötaste å snällaste ponny liten.
Å pärla den lilla muppen hon e en uppkäftig liten mupp:-) som definitivt inte fattat att hon är pygme:-).

Det var meningen att jag skulle till träsk imorgon men det har varit så mycket så jag kommer åka dit på fredag å packa lite grejer å smörja å jag vill så gärna köra. Känns på nått sätt som om jag verkligen behöver det.  Sen är jag lite sugen på att skritta Ella barbacka på gården eller till å med o hennes hage när mitt gips är borta. Bara för att få känslan. 

Just nu är det dock fem veckor kvar i gips så det är planer på lång sikt.
Men man kan ju alltid få drömma...visst :-)

Måste forska i detta med dålig hovkvalitet  då ellas fötter ser ut som fan. Å pärlan behöver sulor även bak.
Ska rådfråga hovslagaren min å se om hon har nå bra ideer.
Just som det är nu är det ganska rajtan tajtan mest hela tiden i ellas hage. Vilket innebär att även hovarna behandlas hårt av underlag å hastighet. 

Ska verkligen försöka ta mig ut oftare då hästabstinensen är total.
Men det är som tråkigt å stappla runt på gips å inte som kunna göra något.
Så det känns rätt surt.
Men som sagt.  Det är bara fem veckor kvar imorgon så det händer ju lite i tid även om det just nu känns jävligt segt.

Nåja det var allt för mig om mina älskade knaspoar.
Nya kort å ny info om livet i pensionat paradiset kommer på fredag. 
Då blir det hästmys för hela slanten packning av lite gtejjer å även övernattning hos mor å far. Få må lite gott å mysa med mina älskade djur. 

Nu got natt







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar