Pärla

Pärla

söndag 8 september 2013

klackeskor

Idag så lyckades Ella trampa av en framdojja.
Så typiskt då hon har så dålig hovkvalitet å hovslagaren ska komma på onsdag å hade ingen möjlighet att komma tidigare.

Då kusarna går på lösdrift så går hon fort sönder hoven mer än jur den ser ut nu.

Så jag å mor gav oss ut på tur mot nya och okända stigar som ledde oss till hööks å deras cavallo barfotaboots.

Tja dom hette ju nå piffigt fint som jag nu inte kommer ihåg.

Men det är i alla fall en dojja som skyddar hoven så den ej flisas sönder mer. Så hon har som klackesko....snowjoggingsko typ :-)

Sötnäsan.
Vi satte i en xtra fodring i sulan av en padd så den skyddas väl å inte går sönder. Det är jobbigt med ddåligahovar på ellan.
Hon är ju stor runt 600 kilo. Och runt 152 i manken så hon behöver bra fötter.
Min fina Ella.

Vi köpte även mer nyponpulver då det är slut å även linfröolja.

Och pärlan fick ett nytt utetäcke då det är en knepig ponny.
Shettis russ korsning och tror hon e arab. Dom ska ju vara tåliga dom där små. Men pärlan är som en liten porslinspoa:-)

Poarna har även fått vattenhinkar å krubbor i lösdriften så nu ska dom få alla mål mat där inne så dom får lite skydd nu när hösten kommer å dom fattar att man lixom inte blir lika blöt om man står där inne....

Knashästar.

Jag bloggar från träsket vilket innebär att internet är assegt så jag lägger ut bilder när jag kommit hem. :-)

 Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar