Pärla

Pärla

fredag 20 september 2013

Vintern är på ingående

Nu börjar det dra ihop sig mot det så fantastiska..............skitvädret.........vinter.

Måste börja fundera över detta med vintertäcken till poisarna.
Beroende på hur mycket päls Ella kommer att sätta då hon idag ser ut som en Björn så kanske hon hade kunnat gå naken ute om det bara är kallt å ingen nederbörd för hon lär bli jäkligt långhårig.
Sen så har hon ju ett fodrat amigo regntäcke som jag tänkte köpa till en hals till. Och om det är dåligt väder borde hon kunna ha det bara eller med ett innetäcke under. Hon har ju även ett tjockt vintertäcke som är lite litet på henne så helst skulle jag vilja ha ett ordentligt Rambo täcke till henne med fast hals. Då blir det inte så tjorvigt med massa täcken å sätta på å ta av.

Pärla däremot ska få ett rambotäcke med fast hals i den tjockaste modellen som finns då hon är superfrysen av sig.
Hon har ett blått täcke som har hals men inte är så tjockt. Så det kan hon ha med ett innetäcke under men där skulle det åsåg vara skönt att ha ett ordentligt varmt täcke så det inte blir knöligt å så när hon är som en halvstorlek fel. Hon är en 105 på längden å en 115 på bredden. Å det är ju typ bara horseworld som tillverkar halvstorlekar 110 vilket jag tror hade varit perfekt på henne då Rambo är lite större i storlekarna.

Det är ju meningen att hästarna ska sova inne i stallet på nätterna.
Och när det är braigt väder kan dom sova ute.

Sen så fort gipset mitt är borta ska ju pärla komma igång å köras med och Ella tänkte jag börja skritta med på mysiga turer.

Så jag ser väldigt mycket fram emot senhösten å även vintern. Å mysa med mina älskade djur.

Puss puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar