Pärla

Pärla

söndag 5 maj 2013

Angående Pärlan.

Fick en kommentar om lilla pärlaplutt.
Och jag lovar hon är inte bortglömd. Tvärt om. Pärla är än liten och älskad ponny och kommer så alltid att förbli det. Ägd och skött i min familj. Och inom en kort framtid kommer Pärla och en kompis få flytta hem på min gård.

Men min blogg ska göras om och inte längre heta och bara handla om pärla eller ella för den delen.

Jag kommer att göra om min blogg när tillfälle ges och min dator behagar starta. Just nu har den och jag lite diskussioner om hur  man uppför sig. Och nu bloggar jag från min telefon och det är helknepigt att göra om något med bloggdesignen i telefonen. Kanske bara jag som är oteknisk.

Jag har en annan blogg där mina katter huserar som från början bara var corbas blogg. Men doris skaffade jag ju som sällskap till corbas å det funkade dåligt så corbas bor hos mina föräldrar då han skriker dygnet runt hemma hos mig när han är ensam medans hos mor och far är han helt tyst. Tror det beror på att han hos mig bor i lägenhet och det är så många ljud.  Medans hos mor och far är det helt tyst och han blir ej störd och då mår han bättre och är tyst.
Då blev ju min corbasblogg mer fokuserad på doris och jag gjorde om bloggen.

Så ska även denna blogg bli.  En blandning av dom bästaste i detta fall då ella och pärla men det kommer mest då fokusera på det jag faktiskt gör. Vilket nu är att jag är mest hos och med Ella då mor och
 Äsch nu hamnade alla bilder mitt i texten. Nåja.
 Här är hela min familj och alla betyder lika mycket för mig även om doris varit gratir ett par gånger :-)
Detta är i alla fall pärla i stallet hon bor i  nu.

Och så ella


 Och pärla och alma. Hon red pärla jättebra och det var kul att se. Tyvärr fanns ej möjligheten för henne att fortsätta då det är så dåliga förbindelser till pärlas stall.


Och så är det ju corybas.


Och knallkorken Doris. Söt som socker


Och corbas och doris som sover.


far har pärla. Sen när jag gör mer med pärla fokuseras ju bloggen på henne. ...tja ni fattar hoppas jag ;-)

Jag har inte mina hästar i samma stall. Och för tillfället vilar Pärla av olika anledningar och min mor och far tar helt hand om henne. Då jag inte kan dela på mig och ej har körkort har det mest praktisk blivit så att vi delat upp det. Och då jag sällan är hos pärlan så känns det som att jag inte har uppdaterat bloggen om henne.

Men pärla kommer att flytta hem på min gård där just nu jag ej bor på men dock mamma och pappa.

Vi håller på att bygga lösdriften klart för fullt och så fort som möjligt få pärla och en kompis till henne hem då det är lite besvärligt att ha hästarna i olika stall.
Pappa håller även på med stallinredning. Men eftersom vi vill få hem hästarna så fort dom möjligt byggs lösdriften klart förts. Rent praktiskt :-)

När pärla väl kommer hem kommer jag att sätta igång henne igen och köra och även lära min pappa att köra då han gärna vill lära sig. Tyvärr kan jag ej köra pärla nu då stallet hon står på inte har nog breda vägar att köra på och efter bilvägen där hon står kör folk som idioter och jag vill inte riskera våra liv för att hon ska röra på sig.

Jag har även haft en som ridit henne lite men som sagt pärla är inte en lätt ponny och jag kan förstå att det inte är jättekul att tugga grus. Och det är svårt då pärla är så pass liten. Runt 117 och tuff.  Vilket innebär att hon är rätt svårriden och pigg. Och det är svårt att hitta en liten tuff tjej som kan rida och sitta kvar och inte är för stor.

Så därför uppdateras det inte så mycket om pärlan.

Men hon är icke glömd tvärt om. Min mor och Far pedantsköter henne.

Men för att bara uppdatera lite kort. Pärla ska skos på tisdag klockan två:-) det är då 9 veckor sedan jon skoddes och hon är lite lång i tårna. :-)

Hon äter ensilage nu och älskar det.

Hennes boxgranne casper är en söt liten vit c ponny som gått fälttävlan :-)

Pärla har som sagt lyckats kasta av en gång under tiden hon bott i sitt nya stall.

Och alla som går förbi henne bara måste pussa på hennes näsa bara för att hon är sötast.

Med andra ord.
Urkass uppdatering om pärlan. Men just nu så känns det bara som mest svammel jag skriver om henne för tillfället då allt lixom står lite still med henne.


Men lovar uppdatering om pärlan ska bli bättre allt eftersom att sommaren kommer och jag faktiskt kan göra något kul med henne annat än att ha henne i en hage.

Jo i helgen ska jag ju tusan åka till henne och longera henne lite. Då kommer det nog lite nya fräscha bilder på pärlan.

Så jag lovar att pärlan inte är bortglömd det är bara jag som ej vet vad jag ska blogga om.

:-)
/E



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar