Pärla

Pärla

torsdag 30 maj 2013

framsteg

Fick ett mms av min far. Jäklar så han bygger.
Fatta hur fantastiskt att kunna sitta i vardagsrummet å kolla ut i hagen på kusarna.

Han har fotat inifrån vardagsrummet och det han håller på att bygga är lösdriften.  I morse var inget klart. Och i eftermiddags såg det ut så här.

Min pappa är fan kung.....hulken typ:-)


Fatta hur bra det kommer att bli för ella å lillan:-)

Så jäkla skönt att få lite mindre kaos i tillvaron å få alla hästar på plats där dom ska vara.  :-)

Ella å lille du i träsk å pärla på wg.
Det blir ju lixom perfa.

Nästa vecka ska Ella fixa dojjerna å fötterna. Lite pedikyr. Ska även börja beta med henne så hon är inbetad till när hon flyttar till träsk.
Sen ska hon även nästa vecka uppsöka tandläkare å kolla gaddarna så hon e i form för att käka massa massa gräs. Å så ska hon avmaskas. Så allt praktiskt är klart till flytten.

Pärla ska jag försöka ta mig lite oftare till nu. Försöka rykta upp henne lite å kanske frisera stubben innan hon kommer tillbaka till wg å så ska jag försöka hinna tömköra henne lite.
Måste bara försöka komma ihåg att ta med mig tömkörningsgjord å tömmarna till henne......lite senil e jag ju så det blir ju intressant om jag kommer ihåg det.

Ska smörja upp alla ellas grejjer nu å fetta in lädret ordentligt.  Slarvat med det helt klart...fy fy....

Sen tänkte jag ta en dust med pärlas sele....suck såååå massa tråkers remmar å smörja finns lixom inget slut på snören.
:-)

Ska även börja plocka ut de saker som hör till ella som jag ej använder å ta till mor å far till min fantastiska sadelkammare som redan nu är rätt full på grejjer :-)

Och så ska vi ta pärlas grejjer till wg.
Å så ska jag ta hem saker å tvätta å fixa å dona .

Å så har jag beställt backspegel på vagnen å en cykelkorg och ett ryggstöd:-)


Nu är det nå jäkla skit med detta fantastiskt varma väder då min kropp har sagt upp sig å jag har ont så in i h....vete..

Märker tyvärr att jag inte kunnat ta min reuma medicin.
Hoppas mina prover e bra nu på måndag så jag kan börja ta dom...

Så därför ska jag imorgon åka till hällan med luvan då abnian öppnar affär där. Å jag ska banne mig tröst shoppa något.
Inte för att det hjälper min onda kropp...men erkänn det låter bra att tröst shoppa;-)
Tyvärr brukar ju inte plånboken tycka det tyvärr......:-(


Nåja. Får väl äta nudlar resten av månaden:-)
Det vill ju säga om jag å luvan över huvud taget hittar dit vill säga:-)

Nåja. Nu godnatt för länge sedan då klockan e 00.18
Jag vet att det inte stämmer med tidsangivelse på min blogg då jag typ har ställt in typ Uruguansk tid eller nått sånt.

Men ids inte bry mig:-)

Så god natt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar