Pärla

Pärla

tisdag 12 mars 2013

härlig dag

Idag var det stall för hela slanten.
Blev lite deppig imorse när temperaturen var typ minus 20 grader.  Jag som sett fram emot att fara ut och köra nu när jag blivit frisk.

Men det blev mycket varmare på dagen och när jag for till stallet var det nio grader kallt och strålande sol.  Bättre än så hade det ej kunnat bli :-)

Mockade och fixade vatten och hö.
Sen kom johanna till stallet och hon skulle ut i skogen och chilla lite skritt och trav.  Passade mig perfekt så vi for ut tillsammans.

Som på den gamla goda tiden.  Vi är box grannar som förr i tiden och vi for ut i skogen tillsammans som förr i tiden :-) bara det att formen på min häst ändrats till liten pärla.

Var ute typ en timme.  Pärla vill verkligen jobba. Så söt ponnyplutt. Men man måste ju vara lite försiktig i sitt igångsättande när man vilat länge. Men pärla tyckte. Nu kör vi:-) men skritt och lite trav super fin ponny. Superfint väder och supertrevligt sällskap.

Borstade ponny liten ordentligt efter tiren medan hon käkade middags hö.
Smorde lite grejjer och pysslade på.

Blev en lång dag i stallet.  For hem klockan sex.

Kopojken hade hoppat över staketet i hagen och när vi var på väg hem från vår körtur ser jag hur han står och äter upp pärlas morgon och lunch hö. Så efter dom fångat in honom var det bara att bege sig upp i hagen och kolla in förödelsen.
Kopojken hade ätit upp allt hö. Och han äter ensilage och pärla äter torrhö. Hon äter ju tack och lov bara 2, 5kilo morgon och lunch tillsammans. Men jag hoppas att han inte börjar må dåligt nu när han inte är van vid torrhö. Men dom skulle hålla koll på honom idag. Och det är ju tråkigt bra om han skulle få ont i magen.

Klappade pärlan och gav henne en morot. For sedan hem.

Imorgon blir det en stallsväng igen. Ut i skogen och köra.  Hoppas det är samma väder som idag. Håller tummarna för det.

Jag mår sååå jävla bra när jag är i stallet och myser med min pärla.
Finaste finaste pärlan.




Pärla jag menta och johanna. Mysdag helt enkelt:-)

Pärlas grind. Inte lätt att hålla ponny i hagen:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar