Pärla

Pärla

lördag 9 mars 2013

perlisss

Handlat müsli orginal till henne.  B vitamin och linfrö olja. Hinkar handlade jag och så även en antiglidpadd. Får se om den funkar eller om sandra fortfarande sitter framme vid öronen i galoppen ;-)

Far mockade och fixade vatten och hö.
Jag tog in henne lite tidigare från hagen för att borsta ponny plutt ordentligt då hon är rätt jätte skitig.

Borstade och borstade. Lite renare måste hon i alla fall ha blivit hoppas jag.

Det var så jäkla fint väder ute och jag var så sugen på att fara ut och köra. Men jag inser att jag ska vara ordentligt frisk innan jag ger mig ut i skogen.
Så sandra tar pärla på måndag. Men tisdag då jäklar ska vi ut och köra. Har tiggt till mig lite körsällskap då hon förmodligen kan vara skadligt pigg då hon vilat ett bra tag. Kändes lixom som en bra ide då hon blir lite tittit och då är det skönt att ha någon med sig om hon kastar sig eller så när man sitter i vagn.

Pärla fick lite mer hö inne då hon kom in lite tidigare.  Blandade maten och gav henne en morot.
Sen for vi och jandlade.

Melodifestival mys med mor och far ikväll.  Bra avslut på perfekt dag

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar