Pärla

Pärla

lördag 16 mars 2013

premiärtur för alma och pärlan.




Idag så har alma ridit pärla. Kom till stallet vid ett. Började mocka och snackade lite skit.
sen efter ett tag så kom alma. Pratade och skrattade och hade det trevligt.

Alma fixade vattenhinken. Sen fyllde vi hö och sen hämtade alma in pärla.

Vi gjorde iordning henne.
Sen så skulle alma då rida henne. Under hela tiden jag haft pärla så är det bara sandra som suttit på henne. 
För jag har varit lite rädd att pärla ska bli rodeoponny då hon varit lite knepig hos dom jag köpte henne av.

Och jag har velat befästa ett positivt beteende i ridningen då hon i körningen är fantastisk.

Så jag var ju lite orolig då Alma skulle rida.
Men det gick superbra. Pärla jobbade på bra och alma red henne mycket bra.
Det var kul att se när hon galoppade henne. För första gången så sprang hon med huvudet jihaaa
Sen böt hon varv och då funkade galoppen bra. Hon galoppade i form i högervarvet. Hon sa själv att hon kom på hur hon skulle rida henne. Så hon fick byta varv och ta en galopp i andra varvet igen. Och då var det även en fin form i det varvet med. Sen travade och skrittade av henne.

Det blev ett kort pass då pärla vilat i flera veckor så det blev nog knappt en halvtimme med mest skritt och trav. Och bara några varv i varje varv i galoppen.

Pärla flåsade på.
Lilla fera flirtkulan.

Men det var roligt att se alma rida och att pärla skötte sig galant med en annan ryttare än sandra.
Tror jag är lite för nojjig och tror min ponny är vildare än hon e ;-)

Tror att nästa vecka och näst nästa vecka så blir nog pärla riden ganska mycket. Ska även köra henne någon dag åxå.

Nåja. Detta har varit en fantastisk dag. På många sätt och vis.

Lilla pärlan fick middagshö och morot. Sen for jag hem med Luvan.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar