Pärla

Pärla

fredag 8 mars 2013

stallabstinensen är som bortblåst.........?!?....

Och vad beror det på........

Jag har varit i stallet så klart:-)

Mor och jag for.
Stannade och åt en sen lunch innan vi stallade.

Mor mockade medan jag satt på en pall och kollade på. Skrev på lote burkar då pärla nu ska börja få kraft foder.

Vi gick och satte oss i fikarummet och snackade lite skit. Jisses vad jag saknat stallet både ponnyplutten och allt trevligt folk. Så skönt att bara få vara och må gott. Jag är så glad åt min lilla ponny.

Och så oglad att jag bara är sjuk hela tiden.  Så förbannat less på det. Men nu jäklar ska jag hålla mig frisk hädanefter.

För det har jag nämligen bestämt.   :-)

Mor tog in pärlan. Hon är visst lite ouppfostrad och ska äta hö och mor är ju inte så bra i kroppen hon heller. Stackars mor.
Tror jag och pärla behöver ta oss ett snack om hur man beter sig. ....ponny skrutt.

Jag borstade henne lite. Usch vad skitig hon är. Dessutom fäller hon och har grishår. Och hon behöver verkligen tillskott.  Mineraler bvitamin och linfrön så hon blir finare i pälsen.

Jag förstår ju att hon är lite ruggig då mor är så duktig på att ta hand om henne men att stå och borsta henne typ en timme per dag är ju inte jättekul direkt. Det blir som mer naturligt sådant  när man använder henne.  Typ rider. Kör då är det ju som superobligatoriskt :-) att vara noggrann.

Men nu är det ju så turligt att jag ska vara frisk och komma igång att köra henne och så ska hon få lite bra mat och lite örter och sådant. Så hon kommer se ut som en blank julgranskula snart ;-);-)

Satt förövrigt och snackade massa skit i stallet och fick reda på att breaking dawn 2 kommit ut på dvd. Jag skulle så klar åka förbi hemmakväll och shoppa den....tror ni jag kom ihåg det...ehm...nope.


Imorgon blir det stall med far. Ska ta in pärlan och rykta igenom henne ordentligt medans far mockar och fixar.

Sedan blir det träskmys och melodifestivalen.

Innan stall imorgon blir det en sväng på hööks.
Mmustang müsli orginal
Bvitamin
Linfröolja
Antiglid padd
Ryktborste? Tror jag.


På återseende.
/E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar