Pärla

Pärla

söndag 3 mars 2013

stallmys

Idag for jag till stallet efter elva. Inte jätte iform för stallet men jag tog med min nebulisator ..astma medicin maskin till stallet.

Satt på en pall och snackade skit med sandra medan hon gjorde iordning kakan.

I stallet mår jag så bra...trots allt skit som kroppen ska strula med just nu. Hästar är den bästa medicinen som finns.

kollade lite när sandra och sofi red. Men det blev lite kallt och jag ville inte riskera att bli sjukare än vad jag är. Så jag gick in och satte mig i värmen.

Efter en stund så kom Anna och nova.
Vi snackade massa skit.
Det är så underbart roligt när dom kommer hem och när dom kommer till stallet åxå.
Nova ska bli en riktig häst tjej om jag får bestämma :-D  pärlas nya tävlingsryttare.  Det ska börjas i tid. Nova är två år och tre månader typ. Så hon måste nog få växa till sig lite innan man kan släppa lös dom på hoppbanorna.

Anna och nova mockade och fixade hö och vatten.  Jag satt på en pall och kollade på.

Vi hämtade in pärla från hagen. Ställde henne på gången.

Nova matade pärla med morötter...tror hon inte behöver fler morötter på ett par dagar :-)

Nova hjälpte till att borsta pärla när hon stod på gången. Hon satt på pärlas rygg med super förstor hjälm och spöet i högsta hugg och en liten bor Supersött. Synd jag glömde att fota.

Pärla bryr sig inte alls. Det är som att det är helt naturligt att ett litet barn med hjälm och spö ska sitta på när man blir borstad.

Inget konstigt alls enligt pärlan.

Vi sadlade på henne och tränsade.
Tog ut henne och nova red en kort kort tur. Sen blev hon less. Så då tog vi in henne i boxen.  Tog av grejjerna. Gav henne lite mer morötter och sen satte vi oss i fikarummet och fikade och snacka lite skit.

Alltid lika kul att träffas. Synd att dom bor så långt härifrån.  Men det är tur att dom kommer hem och hälsar på så ofta.

Pärla får nu sova naken inne  ingen pyjamas längre.

Imorgon tar sandra henne helt själv. Så skönt att hon kan ta henne på måndagar helt själv då varken jag eller mor är i jätte bra form just nu.

Mor tar pärla tisdag onsdag. Sen hoppas jag vara så pass frisk att jag kan ta henne resten av dagarna denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar