Pärla

Pärla

tisdag 4 juni 2013

dojjor


Ella fick igår sommardojjer.
Hon hade ju nött ner sina broddar så hon hade ju typ sommar dojjer redan men nu har hon det på riktigt:-)

Det gick väldigt bra att sko henne igår. Var inte alls lika jobbig bak som senast. Det var skönt.

Det är även tio veckor sedan hon skoddes men hon växer inte så mycket och eftersom jag har världens bästa hovslagare sitter dojjerna som berget. Så det är bara bra att hon går å skos med 10 v mellanrum.

Pratade med henne om pärla å hon skulle komma ut så fort jag får henne till wg å bara slita av henne dojjerna å slå på dom igen med sulor runt om. Hon är ju så jäkla hovöm lillstackaren. Och om vi ska ut å köra är det mycket stora stenar så det blir bra å få sulor.

Innan hovslagaren var jag å ella ute i ca en timme å käkade gräs.

Idag dagen till ära tog jag en kedja då jag inte är så stark å ella slår igång bulldozer mode när hon ser gräs:-)

Humpade ut ella i hagen å gav middag.

Mockade å fixade hennes hinkar. Käkade middag å snackade skit med luva.

Gick ut med hö i hagen.

For sedan hem.

Onsdag har mor ella.

Torsdag å fredag har jag å mor båda poarna.
Det blir mys å gräsätning med ella å mys å longering/tömkörning med pärla i sin sele.

Hon hade ju lite problem i början när jag satte på henne sin baksele på selen och sparkade lite åt den. Efter det när hon fick vänja sig var det inga problem i vagnen.
Men tänkte att det är längesedan hon var påselad och ibland har hästar teflonpanneminne. Så det är bäst å se om det även gäller pärla.

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar