Pärla

Pärla

söndag 16 juni 2013

pärlan på wg

For till stallet. Far mockade medan jag å mor packade ihop alla grejjer till pärla.
Tog in Pärla å satte på boots å skydd. Å ledtränset kom fram. Sen humpade vi in henne i finkan å begav oss mot björsbyn.

Gick bra att lasta. Bra att köra å bra att lasta ur.

Snabblånade tant masks box där hon hittade en jättekul cola flaska som fru luva glömt i hennes kvälls hö. Så pärla tog tag i korken å skakade runt den å jag var ju tvungen att kolla in i boxen då det lät märkligt. Å där står ponnyliten å skakar flaska halvfull i cola. Sötnöt.

Spånade upp hennes box. Å släppte sedan ut henne.

Känns lite jobbigt att jag sett fram emot lugnt å skönt å första dagen slutar med att jag får ta in henne innan jag åker för ponnyn är typ max fem cm högre än tråden å där står hon halvvägs ut med tråden på manke och äter gräs. Kan ju undra om det är el alls där?

Känns ju inte jättekul alls att en annars perfekt dag slutar så. Det är ju egentligen inte en stor grej.
Men det har varit så struligt med pärla å hagen att det känns mest jobbigt å ångestframkallande då jag vill att min ponny ska kunna stå ute till jouren tar in henne å jag vill vara säker på att hon inte smiter å skadar sig för att gården hon står på inte kan tillhandahålla en hage för hennes behov.
Jävligt less känner jag mig just nu.
Speciellt med tanke på att det finns trähagar där hon står. Men där står det hästar som ....
Tja hur som helst.

Bläää

Känner mig bara allmänt anti just nu.

Nu natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar