Pärla

Pärla

måndag 24 juni 2013

ponnyliten?

Ibland undrar jag hur liten min ponny egentligen är.
Eller visst fattar jag att hon är b ponny å typ 120cm hög max. Men jag köpte ett pannband i cob som passade perfekt och även en nosgrimma i full?!?? Som fan passade på ponnyliten. Dock fanns det ju inga hål som passade nosgrimman så jag måste fixa en håltång.

Tänkte fota henne i sitt fina nya pannband men det glömde jag ju så klart. .....

Annars måste jag ju säga att det har varit en skit natt och en skit dag.

Tur att man har världens bästa föräldrar som finns och är helt fantastiska.

Och att min ponnyliten kan få hjärtat att må sådär jättebra är ju fantastiskt när allt annat är rätt skit.

For till stall med mor.
Mor tog in pärlan å jag borstade henne noga å snackade skit med J.

Satte på henne alla grejjer å ut på planen.
Det gick jättebra att tömköra henne.
Tar det chill då hon vilat så länge så det ska vara kul för henne.

Efter en halv timme var vi klar.
Borstade henne noga å myste i box.
Fina fina ponnyliten.

Gav henne middagshöt inne.

Ska imorgon sätta upp hennes slowfeed hönät igen så det tar länge för henne å käka middag inne.

Gav henne lite morot å sen skjutsade mor hem mig.

Tack för allt finaste mamma å pappa.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar