Pärla

Pärla

lördag 29 juni 2013

snabb stall sväng.












 Stubb
 Eller inte stubb

Idag for jag till stallet ett.
Mockade till pärla plutt och snackade lite skit med folk.

Idag fick pärla vila då min krop men framförallt min knopp är lite ur form.

Fixqde mat till ponnyliten
Och mor tog in henne. Medan jag fixade maten till henne.
Strålande sol och fint väder. Ponnyn vilar och kommer in ensam i stallet tre.
Tur hon är en hungrig individ och lättmutad då hennes slowfweed hönät är fantastiskt då tar det tid för ponnyliten att käka middags hö.

Mor å jag hjälptes åt att borsta å fixa ponny.
Tack mor :-)

Jag har funderat över detta med hennes man och jag stör mig så på den då hon ser så ovårdad ut.  Så jag tror ändå hon kommer stubbas i slutänden.
Hon var så jäkla fin i stubb.

Tror att jag imorgon om vädrets makter tillåter humpar henne i vagn å drar på mystur. Men det beror alldeles på vädret.
Måste även försöka få tag i pärlas manikyrist då hon behöver sulor för hon blir så öm i fötterna.

Annars så verkar Ellas mål i livet i träsket vara att klia rumpan. Hon jliar lös diverse pinnar som bör sitta fast :-) likaså sin fina saltsten som hon egentligen älskar att äta. Men den var jäkligt skön att även klia sig på ;-)

Tänk om mitt stall vore klart. Tänk om mitt hus vore klart.
Just nu bara drömmar. Tyvärr.
Men den som väntar på nå gott ;-)

Nåja roligare inlägg än så här blir det ej
 Jo jag kan ju berätta att det jag lärde mig på Andy Swärd föreläsningen
Preaction action och reaction är något jag just nu praktiserar för fullt just nu.
 Fantastiska verktyg :-)

Nu natt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar