Pärla

Pärla

måndag 3 juni 2013

pärla ella äng








Lite kort på lilla pärlan.
Stilig man va;-) tänkte låta den växa i sommar å klippa av den till i vinter. Men det finns en risk att jag inte kan låta bli att klippa den då det stör mig att hon ser ut som......tja. men det e ju ändå ett skydd för flugor.

Ellas man däremot ska inte klippas då hon ska bli skogsmulla på heltid om väldigt snart. Kanske bara en vecka bort.

Känns skönt nu när jag gått å väntat på att kunna ta hem pärla å köra henne och jag ej kan rida ella då jag får så ont. Och ella ska ju pensionära runt hemma hos mor å far å må gott sina år hon har kvar.

Kortet på ängen är en liten del av ellas nya hem.

Imorgon blir det skoning av ella.
På fredag ska hon kolla tänderna å avmaskas. Sen är hon redo att flytta.
Finaste ellan ska äntligen få bo på min gård:-)

Nu natt

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar