Pärla

Pärla

söndag 23 juni 2013

fet brun ponny skänkes bort ;-)

Varit till pärla plutt idag.
Mockade noga då det i går blivit hastigt gjort.
Spånade till henne.

Tog in sötponnyn och borstade på henne. Fixade på alla grejjer i form av skydd tömkörningsgjord träns å tömmar.
Promenixade ner till planen och tömkörde henne i en halvtimme kanske.
Mycket duktig ponny.
Så kul att hålla på med henne.

Tog in henne å borsta på henne.
Kratsade fötterna å myggmedlade henne.

Testade sen hennes nya snygg grimma. Riktigt fin pimpad ponnyskrutt.

Pappa kom å han skruvade ned hennes saltstenshållare då hon inte når den.
Han hade inget att skruva upp nya med så hennes saltsten får bo i krubban inatt.

Släppte ut ponny liten i hagen. Nöjd å glad.

Å for hem.
Shoppade en ny nosgrimma å pannband till henne.


Får sen höra av en i stallet att den lilla ponny jäkeln krypit ut ur hagen.

Suck...

The show continues....

Det är tråkigt då detta varit under vintern å våren ett så pass stort problem att det förtar så mycket glädje då jag blir superorolig när hon håller på att rymmer.
Det stressar mig så mycket att tanken att sälja ponny flimmrar förbi.

Jag fasar för den dagen någon ringer å säger att ponnyn blivit överkörd eller fastnat i tråden å slitit av sig en sena eller nått.

Jag är orolig över alla skador som kan  bli på min älskade skrut

Hoppas i alla fall att det löser sig.
Annars får ponnyjäkeln
helt enkelt stå inne hela dagarna.

Jag fattar inte vad som är så roligt på andra sidan staketet......
Hon har ju stor hage med gräs i å hö å vatten å pinnar å gnaga på.
Ändå ska hon ut för att göra precis samma sak som hon gör i sin hage.....äta gräs.
Denna lilla gris e rätt billig nu.
Hon kommer att göra mig gråhårig i förtid.

Nåja.

Nu natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar