Pärla

Pärla

torsdag 6 juni 2013

fantastiskt väder idag:-)

Idag var en helt fantastisk dag. Strålande sol med lite blåst så det var ej tokvarmt och alla läskiga djur var inte så många.

Idag kom mor och hämtade mig.  Vi stannade och handlade en dricka å for sedan ut till pärlan. 

Tänkte testa henne i selen å tömköra henne så hon som  inte glömmer bort att hon är körponny ;-) 

Näe men eftersom det inte var så länge jag körde henne med bakselen som hon från början tyckte var lite obehaglig tänkte jag att man bör vänja henne vid den igen innan man sätter henne i vagn. Dock brydde hon ju sig inte alls utan jobbade på bra i skritt å trav i en fin form. 
Dock glömde jag att ta med mina tömkörnings tömmar som är toklånga så jag fick ta mina kör tömmar som är jättekorta. :-)

Men det gick bra i alla fall. Dock ska jag försöka ta med mina långa tömmar imorgon om jag kommer ihåg det vill säga :-)

Var inte så länge på planen med henne. Skritten var bra. Traven var riktigt bra å några glp fattningar var helt ok.
 Dock fick hon ju springa på en så liten volt att kvaliten i galoppen inte var så bra.

Dock tog vi det väldigt lugnt och trots vädret var hon ej svettig ens:-)

Tog in henne å selade av. Borstade å kratsade fötter. 

Mor fixade markservicen å sen fick pärla äta lite gräs sen ut i hagen å må gott.

Dessutom går hon helt rakt på spåret i båda varven i skritt å trav å det är ju jättebra.

Så det är bestämt enligt mig att hon ej ska ridas mer då hon börjar gå snett å spårar ej i vagn då.

Ska ta ut han ingemar sen så han får kolla henne om hon har någon låsning i ryggen eller så. Ska bli intressant 

Så fort hon kommer till wg ska ingela komma och rycka dojjerna å slå på sulor runt om då hon är så fruktansvärt hovöm lillstackaren. 

Sen for jag å mor till wg å ella.
Mor mockade och spånade å jag kollade mest på.
Min kropo blev lite trött efter passet på planen med pärla.
Jag fixade lite krubb till ella å mor fixade vatten i hagen å till boxen. 
Blev en snabbis hos ella idag.

Men imorgon blir en heldag i stallet då ella ska få sina gaddar kollade av veterinär och då drogas hon ju. Å sen ska hon vakna till och få gå ut i hagen igen å så ska jag mocka å göra allt å sen även beta med henne å smörja hennes grejjer å packa ihop saker från skåpet som ella ska ta med när hon flyttar till mor å far.

Så heldag med andra ord.

Vet skulle komma vid 11 11.30 typ. 

Nåja nog om detta bjuder på lite färska pärlabilder å en bild någon dag gammal på finaste ellan.

Nu natt

/E














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar