Pärla

Pärla

söndag 14 juli 2013

premiär tur med pärla i träsket.

Hej. 
Idag har jag å far å pärla varit på premiärtur.
Vi var ute en mys sväng i skritt å lite trav när krypen började irritera för mycket.
Jag tog in henne i stallet å borstade å myste.
Pärla e ju för söt och har man börjat klia å mysa med henne vill hon helst stå i flera timmar.

Invigde pärlas luva jag beställt från AB nian. 
Superduper fin.

Pärla skötte sig galant. Som om hon bott hela kivet här ute å vägarna verkade det som hon sprungit massa på.

Det är en familj som har stuga här som har så söta barn.  Dom kommer alltid springandes upp på vägen när vi kommer med pärla.

:-)

Jag har inte gjort något annat med ella eller lillan då jag hoppas att det är nått jag är allergisk mot ute. å inte att jag håller på att bli förkyld. Jag håller på att nysa ut hjärnan som förövrigt känns som gröt för tillfället. 

Men ella e rund å gla. 
Å lillan hennes ben är superfina torra och ser jättebra ut. Det är ju kul.
Å hennes flugtäcke har ju under magen knutar i spännena för dom e så långa...nu ehrm tror jag att de snörerna skulle behövas knytas upp. ;-);-)

Tänkte att jag imorgon ska fota hästarna uppställda å fota dom allihopa och lägga ut fina bilder på hela poahästar.

Så är det så att min näsa å hjärna mår bättre imorgon ska ella å lillan bli ordentligt uppryktade. Fotade å promenerade med. Å så ska jag ut å köra pärla så klart innan jag åker hem.

Men hästarna mår fantastiskt bra här ute å det är så kul att det äntligen står hästar på gården precis som det ska vara.

Bilderna på pärla är alla från idag.
Lägg märke till hennes supersnygga bling bling luva:-)

Å just det ja. Vilken skillnad på pärla när hon fick sulor fram. Stackarn som e så öm i tassarna.  Vi får se om hon klarar sig med bara sulor fram å inte runt om. Det lär jag märka nu när hon kommer ut å körs.
Supertack ingela för du är fantastisk som hovslagare å likaså häst människa.  Tusen tack för allt. :-)

★★★★★★★
På återseende. 
Nu godnatt.





 Snyggponnyn:-)
 finaste
 på väg hem.
  Måste undersöka om det finns nå ätbart på golvet i vattenspiltan.
Pärlas bling blin pannband å bling bling luva från AB nian :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar