Pärla

Pärla

onsdag 17 juli 2013

regn hästar

Igår for jag å ett par bekanta på spontanbesök till ett regnigt träsk.
Ella tyckte att det här med paraply är ju rätt urläskigt men....med morotsmuta var det ändå kanske inte så farlugt. :-)

Lillan däremot drog järnet ner på ängen med många meters säkert inte bli uppäten av paraplyet avstånd.
Pärla brydde sig inte märkbart coolingen.

Mor stod i hagen dyngsur och dikade vatten ur hage. Ska inte föräldrar ha vett å visa barnen hur man ska klä sig för att inte bli sjuk ;-)

Hon tog pärla ut ur hage å jag såg att nått rj stämmer med ponnyt. Hon var såå kall.
Så vi tog henne till stallet å satte på henne tjockt innetäcke under regntäcket å då blev hon varm å sen fick hon lite hö å mumsade glatt.
Visade runt i stall å så till de som var med mig.

Pärla ska nu få ett byggt hus så hon kan stå å gömma sig när det är sånt här skitväder. Hon ska få fönster så hon ser grannarna när dom hår ner på ängen.
För det är ju pärlas favvohörn.
Hon ska få krubba där åxå å så hänger ju hennes hönät där. Så det blir nog en trygghet för henne lite boxkänning å de e ju bra :-)

Vi har även investerat en hästtransport av en tjej där jag hade poaplutt förut å de e ju väldigt bra å ha. Inte nog med att man faktiskt har tre poar finns mycket annat praktiskt med en finka. Hämta hö frakta grejjer. Varför inte använda den som husvagn ;-)

Imorgon blir det å fara ut å köra ponnyplutt med min kompis linda. Det ska bli trevligt om det nu inte spöregnar vill säga.

Nu har jag inget mer spännande att förtälja.
Så adjö
 /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar