Pärla

Pärla

söndag 21 juli 2013

träskhästmyshäng :-)

Tja bloggen :-)

Idag har jag å linda varit ut i träsket. 
Tog in pärla å borstade å donade med henne.
Finponisen;-)
Selade på henne å for sedan på tur. Vi hade massa fint väder strålande sol å mys. Efter ett tag började det dock regna. Men det var en väldigt mysig tur i alla fall. Svängde in på en stig och körde lite off road körning då det var gräs lera spårigt å allmänt spännande. Det tyckte i alla fall jag. Riktigt vad min codriver linda tyckte om just offroadkörningen e lite oklart. Kan meddela att träsket verkar ha blivit en världsmetropol då vi mitt ute i ingenstans stöter på en kvinna i barnvagn som dessutom hade en anknytning till en av oss som satt i vagnen....det ni ;-)

Var ute ganska länge å myste på. 
Pärla fick regntäcke på sig och så fick hon beta lite gräs innan hon humpades ut i hagen.








Sen blev det Ellas tur.
Hon kastade sig å lerinpackade sig ordentligt precis när hon skulle in från hagen. Sötisen........
Borsta henne ordentligt fy tusan så mycket päls hon fäller för att inte tala om hur mycket päls hon satt. Min lilla isbjörn.

Fick ett infall å tänkte se om det gick att tömköra Ella på vår gårdsplan. Å det gick alldeles galant. Trots att det stod en jätte traktor mitt i vägen. Ella var så lydig å skrittade å travade å var så där allmänt Elligt söt å snurrade på huvudet när jag smackade på henne. Min fina sockersemla. :-)

Sen tog jag å Ella å Linda en promenix efter vägen så Ella fick skritta av sig ordentligt å se nå annat än gårdsplanen å hagen.

Tog in henne i stallet.
Matade henne med lite karra å sen fick Ella komma ut i hagen. När vi kom ner till hagen gnäggade både pärla å Lillan åt henne.

Mina fina älskade ädelstenar.

Fikade sedan lite innan vi for hem.
Mor och far skötte sedan såklart om Lillan å borstade henne noga å matade henne med morötter.

I helgen kommer vi förmodligen få upp pärlas lösdrift åxå. Med förster å hela kittet ;-)

Tack mina fantastiska föräldrar.
Ni är lycka i mig.
Kram










Dessa bilder nedan har min mor fotat.
Den översta är fotad i morse. Då poarna bestämt sig för teamvila.
Å den undre med pärla på sniskan är för någon dag sedan då mor å pärla promenerat långpromenix. Å jag vet att den e halvt upp å ner. Men det är typ natt nu så den får fortsätta vara upp å ner.
Ett tips vrid skallen till vänster så blir pärla åt rätt håll.

Puss å gooonatt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar