Pärla

Pärla

fredag 19 oktober 2012

körtur och provisorisk box.

Idag var jag i stallet och körde ut i skogen med jonna.
Det var lixom supertrevligt, och jag körde i min egna vagn och det kändes jättebra.
Och det är ju skönt=).

hon var pigg lilla gumman, men fick jogga på lite.
lite spöken i skogen lite här och var, hon är ju för söt.

Hon skulle ju egentligen få lite vila men jag kunde helt enkelt inte låta bli, så hon fick röra sig lite och jag fick testa nyvagnen=) me like.

Hon som rider min lilla pärla, deras häst är skadad och ihopsydd, och den går på lösdrift, så hon har inte någon box, så lilla pärla har fått flytta ut till en bit av stallet som dom håller på att bygga nytt i.
Just nu har dom bara byggt klart två boxar som är små och ganska låga så pärlan kan sätta ut hela huduvet,
hennes grannar är två stycken shettispojkar, värsta lyxen=)

deras häst är så stor så hon kan som kliva ut ur denna boxen, så jag tänkte att pärla plutt nog inte skulle ha något emot att bo där ute medans deras poa läker ihop.

tänkte fota henne i sin "Nya" box, men så klart glömde jag det.
men det är tokmysigt, så vill ju jag ha hemma hos mig=)
det skulle ju vara supermysigt.

hehe

men nu ska hon i alla fall få vila hela nästa vecka, då har hon vilat i två veckor och efter det ska jag ta tag i henne igen. ska ut i skogen men framförallt så ska jag tömköra henne mycket...
för nu vill jag komma igång med det ordentligt, och när hon fått vila sig i två veckor och jag fått vila mig lite från mina sprutade höfter så ska vi köra järnet=)...passage och piaffe here i come=)


nåja, det kanske är ett litet tag bort. men man ska drömma=)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar