Pärla

Pärla

söndag 7 oktober 2012

Regn och ännu mer regn=(

Idag blev det en vilodag.
Pärlan fick stå i hagen och skrota.
Jag mockade och fixade hö och snackade skit med lite folk.
Tog sedan in henne, och mina skor och halva ponnyn var leriga när vi kom in, fan nu måste det sluta regna, det är helt sjukt så lerigt det är i hagarna.
Det är lite tråkigt då man inte vill lämna hästen ute så jouren kan ta in den för att benen är så leriga att man vill skölja av dom för annars så kommer muggen som ett brev på posten, och det vill jag helst undvika.

Dagar som denna då hon inte ska gå utan bara vila, då hade man ju gärna sett att hon stått ute så länge som möjligt, men men , är nog inte så kul ändå att stå i spöregn i en superlerig hage till sent på kvällen.

Pärlan har det säkert bra i boxen med lite hö och stå och sova. Än att stå ute i spöregn och lera upp till knäna.

Planen för nästa vecka är att hon ska ridas hela veckan, jag ska hjälpa sandra med pärlan i dressyren måndag tisdag och onsdag, eventuellt kommer jag att försöka tömköra henne någon av dessa dagar.
Sen på torsdagen så ska jag till sjukhuset och spruta höfterna och blir onvalecent ett par dagar, så dom kommer sandra och min mamma hjälpas åt med pärla.
Sandra kommer att ta henne själv torsdag och fredag och sen kommer mor ta henne helgen.
och sandra rider.

Någon dag ska hon även vila så hon inte går för mycket,speciellt inte när hon inte har några skydd.

Smarta jag glömde ju så klart köpa dom idag......TROTS att jag var på hööks om köpte en ny nosgrimma och ett till bett...hehe, tja hjärnan är lite trött tror jag=)

ska hur som helst till storheden någon dag, så jag får fixa skydden då istället...=) om jag kommer ihåg dom..

Jag har i alla fal handlat en svart remont nosgrimma i svart till hennes träns jag har när jag kör. och även ett nytt vanligt tvådelat bett.
köpte det en halv centimeter längre än det hon har nu, så jag hoppas det passar.=)

Det är som opraktiskt att ha samma träns när man kör som när man rider, måste hålla på att byta tyglar och tömmar så nu har hon två.

Har även fått tillbaka min sadel, och jag testade att lägga på den på henne idag och jag tror ta mig tusan att den kan passa.
En hdr flatback hoppsadel=) som min storhäst hade.

Men Pärlan har ganska lång rygg så jag tror faktiskt att hon kan ha den, och det är ju lite fränt med tanke på vilken häst den suttit på förut=).
ska fota henne i den och lägga ut ett kort i fall hon kan ha den=).

det blir ju bra då hon har ett brunt ridträns, och nu har hon en svart sadel och en brun svanskappa=)
och min sadel är ju brun, så då hade hon ju matchat=)

har även köpt "nosludd" som ska rädda hennes skav från svanskappan som hon redan har som ser ut att vara flera år gamla och helt läkta och som sagt, det var ju tur att jag rakade henne och hittade dom så jag kan avvärja att hon får något sådant igen.
För hon går ju med svanskappa alltid.
Hon rids med en då hennes lilla mage möblerar om sadeln lite för långt fram=)
och så körs hon ju och selen har ju svanskappa för att man måste det=)
och då är det ju rätt bra att ta tag i ett problem innan det ens blivit det, då det varit ett problem någon gång i hennes liv.
nya remont nosgrimman i svart.

"nosludd" till hennes svanskappa=)

hennes nya körbett=)

nytt bett till höger, gamalt bett till vänster, det ser mycket längre ut men ringarna är olika stora och det är mätt till 10,5 och hennes gamla bett är 10, och det skulle gärna kunnat vara lite längre så jag tror det blir bra=)

Pärlas Gamla remont nosgrimma till vänster och  hennes nya nosgrimma till höger=).
Nåja, det var nog allt för denna gång.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar