Pärla

Pärla

onsdag 17 oktober 2012

snö=(

idag trodde jag ju i min enfald efter alla väderprognoser att vintervädret skulle vara tinat..men nej
så min lilla poaplutt vandrade ut i hagen i morse som vanligt.
Jag vaknade och shit...snö hon är obroddad inte bra alls.
tur att hennes hage är lerig och vägen dit med, men vägen från stallet en bit till hagen är inte det=(

så skadan var som redan skedd, då hon hade fiskats ut.

Jag åkte till stallet...fortfarade massa snö, dessutom rätt kallt så det var halt=(

Jag mockade och fixade och sen så fick jag hjälp av en mycket vänlig själ att plocka in poan, halkigt och jävligt och jag har bara fläkningar i skallen.
men hon verkar ha klarat sig bra.

Denna vänliga själ har en lika vänlig dotter som hjälpte mig att få fast traktbrodd på pärlas framskor, då hon hade hål i dom men inte i bakskorna tyvärr=(

sen skulle dom hjälpa mig att dra av dojjerna bak. men inte gick det då som satt som sten, så det slutade med att hon går traktbroddad fram och slirar bak.

Så imorgon så har jag säkrat med hö i boxen till morgon och lunch och hö ute om det blir varmare och snön försvinner.
Sen så har denna vänliga själ lovat mig att ta ut henne imorgon om det är dåligt på morgonen och blir bättre framåt dagen....
dom är helt fantastiska

tusen tusen tack=)

det är så skönt att stå i ett stall där man verkligen trivs och det finns underbara människor=)

jag trivs fantastiskt bra.

Imorgon blir det att ringa hovslagare det första jag gör.
Om det nu blir jätte varmt och så, så behöver jag få till lite nya dojjer och lite plugg så hon inte halkar runt.
och lite sulor

imorgon har min mamma poa plutten och på fredag är ju planen att jag ska till stallet och ut och köra..det kan ju helt klart bli lite spännande om detta väder fortsätter och  hon har vilat i en vecka....jihoo....
nåja
det kan jag bekymra mig om på fredag.

För nu ska jag sova=)

gonatt

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar