Pärla

Pärla

torsdag 4 oktober 2012

Onsdag.

Igår så var det suuuuuper fint väder, så jag segade järnet i stallet, typiskt mig, nåja, mockade fixade och donade.

Tog in kusebus ur hagen.
Borstade och selade på henne, gick ut och insåg ju att sela på poaplutt utan hjälp och rätt ont i kropp inte är en jättebra ide=)
tur att det finns snällt folk, tack julia. Så tillslut tog vi oss ut i skogen i det fina vädret, satt och filosoferade och kom helt plötsligt att tänka på att det är Första??!!?? gången som jag är ut i skogen själv med henne.
Altså som jag både kör och inte har någon häst med mig.

Hm, rätt faschinerande faktiskt..
Nåja, en mycket härlig tur, strålande sol, strålande humör, strålande fin ponny och allmänt glad bara=).
Hästar är bra medicin för själen.

Pärla är 110 procent trafiksäker, vi möter tunga långtradare med släp som blåser förbi oss utan att hon nästan rör på öronen ens, vi möter cyklar, motorcyklar, traktorer, tja allting som har hjul och färdas i varierande hastigheter från lagomt till köra ihjäl sig hastigheter, den enda gången det var lite obehagligt att möta en dundrande långtradare var på en smal grusväg. Och enda skälet till varför det var obehagligt var för att det hade varit skog och inte gräs där vi möttes på sidan av vägen hade både jag och pärla varit platta.
Och det värsta är att lastbilen som kördes var på väg från ett bygge där det byggs stall och ridhus.
Jag pratade med en som kan säga till att dom inte kan köra som idioter efter den vägen och jag hoppas att dom gjort det.
Jag har dock inte mött någon mer lastbil därifrån så jag vet inte om det jag sa har framförts, men man kan ju hoppas det för annars kommer det någon gång hända en ordentlig olycka.
otrevligt kan man lugnt säga. USCH.

Jag kan även meddela att Pärlan är Älgsäker, då vi mötte herr älg i skogen. Han dundrade fram lite halvsakta i skogen, kanske smygandes för att se om dom jagade idag..=)...han var stor brun och hade horn=) och jag insåg att det är mycket mer obehagligt att möta en älg i vagn med en liten ponny än på ryggen på en storhäst...jisses är älgar verkligen så där stora???? ojoj..
Nåja, pärlan stannade till och kikade på vad det var som knatade ut i skogen, och när hon konstaterat att tja...stor häst, men lustiga öron så var det inte alls speciellt intressant alls....älgen promenerade efter vägen en bra bit framför oss, vi höll oss på behörigt avstånd och efter några hundra meter knatade han ut i skogen igen.

Min fina pärla.

Kollade lite på när folk tränade och konstaterade rätt fort, kul att kolla lite dressyr...men usch...tacka vet jag friheten i skogen bakom min ponnyplutt, det är livskvalitet för mig. Me so happy.

Bytte på kvällen skåp med en annnan boxhyrare då vi har lyckats ta varandras skåp och hon har sagt upp boxen så vi passade på att byta tillbaka, så det som blir rätt.=) sen är ju klart skåpet som hör till "min" box i ett lite mer praktiskt läge...speciellt när man är lite halvskrutt i kroppen=). så det är bra.

Skulle idag med mor till stallet och fixa till i skåpet då vi igårkväll bara slängde in allt och for hem.
Medans min mor skulle sköta markservicen så skulle jag ordna skåp.

Så blev det ju så klart inte, för efter vi varit och handlat mat och kollat täckbyxor så sa min kropp att den inte ville gå mer, utan vila.
Så min bästaste mamma for och fixade ponnyskrutt själv.

tack mor.

pärlan fick en välförtjänt vilodag då hon gått rätt mycket senaste, i går var vi ute i skogen i nästan 1 och en halv timmme, skritt och trav, lite halvsakta tempo men ändå en ganska lång tur.

tror hon även får vila imorgon om vädret ska vara lika.....Blött som idag....

nåja.
Det är perfekt egentligen då jag ska ha en fixar dag, fixa skåp och smörja alla grejjer...så jag har nog att göra så pärlan får nog stå i hagen och skrota imorgon med.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar