Pärla

Pärla

tisdag 16 oktober 2012

snö och inga broddar...dålig timing=(

Som sagt, det har toksnöat i luleå,
Det har jag inte beställt så min lilla poa har inga broddar.
Man får ju hoppas att snön är borta imorgon, men det kom gode mycket, massa blöt klibbig snö.
Suck.

poan har skrotat i hagen idag.
Hjälpte sandra när hon red sin häst i ridhuset, dom var väldigt duktiga.=)

Mockade och fixade till lilla Pärla, tog in henne och styltorna var ett faktum, usch...nu börjar eländet.
Min plan var ju att hon inte ska skos nu, men i denna takt och detta väder lär jag få ringa ut hovslagare imorgon. Eller i alla fall försöka få tag i hovslagaren så den kan komma ut och fixa vinterdäck.

det är ju som mysigt med snö, men inte så mycket så fort och så oplanerat....
Kan ju inte ta oss ut i skogen med snö, klibb halka och inte vinterdäck på Pärlan. dålig och farlig kombinaton.

Så jag ber till vädergudarna om varmt väder och sol så snön försvinner ett tag till...
tills jag fått tag i en hovslagare, sen får den gärna komma=)..

Nåja, testade neoprenskydden jag köpt till pärlan och dom passade=) jag är sååååå lycklig över det, massa bra=). Köpte dock bara ett par i xs då dom inte hade ett par till, så jag fick ett samtal igår att dom fått in, men det var ju tur att jag inte köpte dom i xs då hon i längden behöver ett par som är s och inte xs bak.
Så imorgon ska det även inhandlas ett par lika dana skydd fast en storlek större.
=)

Min mor och far körde ut mer hö till stallet idag och även vagnen.
Imorgon tänkte jag ju testa den på henne, men är det sådant här väder blir det ju inget av det...om jag inte kör henne i ridhuset då..och hur kul är det?? typ inte alls....

Nåja, hon ska ju vila lite nu, så hon tar ju inte skada av det, men det är ju lite tråkigt att man ska vara rädd att hon vrickar sig i hagen eller halkar..

Nåja, nu ska jag sluta oroa mig över vädret och helt enkelt gå och sova och vakna imorgon och det är barmark=)

Och så lite kort från idag...
inte så bra blev dom, lite oplanerade och lite snöiga och halkiga och hon fick en massa läskiga styltor så ..
tja  nåja...

det kommer lite kort i alla fall.

=)
dessa kort är som sagt fotade idag, och tyvärr i backe...vissa saker bör man tänka på då man fotar hästar..
och jag verkar ha glömt alla. men som sagt, detta är jag och detta är pärla, det blir inte alltid rätt eller perfekt, men vi försöker i alla fall, oavsett resutlat så har man i alla fall försökt=)
och det är det som är det viktiga i livet.....

det ni=)
pärlaplutt

pärlaplutt nerför=)

pärlan

pärla och sandra=) pärla fattade inte detta med att stå still och se fin ut, ska man inte följa efter den som håller i snöret?

lite halvskeptiskt poaplutt=)

pärlan

pärla

massa styltor=( skitväder, men finponny=)

pärlan
det var allt för idag
Nu är det natt.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar