Pärla

Pärla

onsdag 10 oktober 2012

onsdag

Idag red sandra pärla i den andra sadeln, pärla var som en helt annan ponny i den, rörde sig mycket bättre och verkade mycket mer tillfreds i den, så numer så tror jag att hon alltid kommer att få springa runt i den sadeln.
Har idag investerat i en ny sadelgjord då hennes har blivit för lång.
Så det blev en brun lädergjord så den ska matcha sadeln och hennes träns=)...nördigt jag vet, men tusan irriterande när det inte matchar.

Hade jättestora planer på att filma och fota massa fina ridbilder, men inte blev det ju, det var såååå mörkt i ridhuset så allt blev skit i fotografi väg tyvärr=( men men , det blir fler tillfällen.

kom på sen att man kanske hade kunnat tända lite fler lampor i ridhuset, det hade nog gjort susen...hehe..tja man kan ju inte alltid ha med sig hjärnan.

nåja.

imorgon så ska sandra rida henne ett kort pass, och hoppa lite hinder. inte så mycket, sen så ska pärla få en vilovecka...och bara skrota runt.
sen hopppas jag att min vagn ska börja bli klar så jag kan komma igång och köra henne i min vagn.

Jag har bestämmt att hon ska få två eller tre veckors skritt och lite lite trav i vagn nu, hon har kommit igång så bra och har gått ganska mycket, så nu känns det som om ponnyplutten behöver en liten vila från att tänka...hon behöver ut i skogen och promenera och få vila hjärnan för det känns som om hon har gått framåt så mycket i kondition, fysik och motion och utbildning så nu är hon i behov av lite rekreation och relax för att komma tillbaka om ett par veckor och vara redo för vidare utbildning=)

jag har stora planer för min lilla ponny plutt, men med tanke på hur lätt hon har för sig, hur villig hon är att göra saker och en väldigt pigg ponny är det kanske lätt att forsera fram för fort, och det vill jag inte, för vi har ingen brådska och det är bättre att jogga på försiktigt än att köra järnet och få protester och bakslag.

jag har även bestämt att svanskappan på sadeln ska väck.
Ponnyn rör sig så mycket bättre utan den, och nysadeln ligger bra på henne i skritt och trav, men när hon galoppar och sandra sitter till i sadeln glider den fram. så nu är jag på jakt efter en bra siliconpad att ha under sadeln. för pärla är inte helförtjust att gå med svanskappa, och det blev så stor skillnad utan.
och ett par kilo till så kanske den inte alls glider fram. Hoppas jag.

Nu börjar pärlan snart att se ut som en riktig dressyrponny och det är ju jättekul, trots att hon ska vara  min körponny.
Men jag vill så gärna få henne så bra på töm att hon går både passage och piaffe. det är mitt mål. och jag tror faktiskt att vi kommer att komma dit, men det måste få ta tid, ett par år...men dit ska vi.
Och sen har jag ju en dröm om att få visa upp henne, på någon show eller som pausunderhållning på någon stor dressyrtävling......det är mitt hemliga mål, som nu inte är det minsta hemligt alls eftersom internet vet det, och då vet alla det. Men skit samma, kommer vi så långt är jag glad, och kommer vi till skogsmulle ut i skogen och köra ponny är jag lika nöjd i alla fall...det är som sagt en dröm och inget mer än en dröm i dagens läge. och drömmar det måste man ha.=)
så nu vet ni det åxå.

lägger ut lite kort från idag, men dom är urdåliga och dom syns knappt på dom men men ...jag försökte fota i alla fall. och till nästa gång, emmah kom ihåg att tända fler lampor i ridhuset=)

sandra och pärla.

sandra och pärla.

helhärlig bild på pärla och sandra i galopp=)

travar av...

mörk och mörk bild på sandra och pärlan.

mer sandra och pärla.

dom igen.

Nu natt/
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar