Pärla

Pärla

fredag 5 oktober 2012

regn regn regn.

Idag har det regnat igen.
Snart kommer min lilla ponny få simma i sin hage.
Jag har ju beställt härligt höstväder, vart tusan har det tagit vägen??

Hur som helst.
Idag har Pärlan vilat.
Hon har fått några slödagar nu.
Imorgon så ska Sandra rida henne, det blir bra.

Jag har fixat till i hennes skåp, så gott det går, måste fixa lite till krokar och sådant,
Och hon behöver verkligen en ny nosgrimma, fan hon kan ju inte gå runt i en svart nosgrimma med silver på, hon ser ju inte klok ut i det=)

Ska också så om det finns ett bra bett som hon kan ha som jag äger, om inte annat så för jag investera ett nytt då det är mer praktiskt att ha två träns, ett att köra med och ett att rida i, så man slipper sätta i och ta bort tyglar mest hela tiden..mm.

Smorde tränsen, ska ta en dust med selen nu någon dag, men jag behöver verkligen lite tålamod för det, så det får bli någon dag när det är finväder ute...hehe...typ aldrig då=)...
Nåja, det behövs verkligen smörjas så det är bara att ta sig i kragen och göra det=).

Imorgon så ska min mamma ha pärla och sandra ska rida henne, sen nästa vecka ska jag nog inte köra henne alls, för jag har så grymt ont i höfterna och ska spruta dom på torsdag, så jag ska hjälpa sandra och så ska hon rida pärla så ska vi se till om vi får till dressyren på henne.

Sandra skulle även kolla upp när det var maskerad hoppning och hur högt det var för pärla ska få en vila i senhöst, och det skulle ju vara bra att inte passa in den i samband med maskeradhoppningen, om det nu inte är jättehöga hinder.

Om det nu mot förmodan skulle någon dag innan torsdag vara superduper jättefint väder, så kanske man tar sig en tur i vagn, om inte så blir det ridning  för hela slanten.

tänkte vara sådär superabitiös och fota lite, så klart glömde jag bort det och i sista stund om jag på det så korten är urkassa. Hehe..
Nåja ska ta mig i kragen någon dag och fota lite fina kort på lillan.

nog om detta.


snygga kort va=)
jag har fotat dom genom hennes "matlucka" därför en jättenäsa....=)

näsa
trött kusebus=)

tja som sagt...helknäppa kort jag vet=)

mästerfotografen emmahn=)
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar