Pärla

Pärla

torsdag 11 oktober 2012

presentation av resten av familjen


tänkte att jag kunde skriva ett litet inlägg om resten av min familj.
den består ju inte bara av mig och Pärla.
Nej, den består av två stycken fantastiska katter.
                            
Den svarta katten är min lilla farbror=)
Han är en cornish rex och är fyra år.
Han heter S Magic Paws Corybas
men till vardags kallas han för Corbas.
ibland även för kattfan.
=)

Han har bott hos mig i snart ett år.
En fantastisk individ, helt underbar, men ganska speciell, snällare katt får man leta efter.
Men han är lite ego och allt ska vara på hans villkor.
Och han är allt igenom min katt, han ska sitta i mitt knä, det är jag som ska klappa på honom, det är hos mig han ska sova och mysa.
Andra människor tycker han om, men allt ska vara på hans villkor.
Klappar någon honom och han inte alls tycker att man ska det så promenerar han iväg, och ser butter ut-=)
Tar någon upp han vill han helst ner fort....
men tar han initiativet att hoppa upp i någon annans famn så sitter folk blickstilla för det är rätt ovanligt, och dom sitter blicksilla enbart för att han ska stanna kvar i deras famn=)
Klappar dom honom då är det oftast kört och han hoppar ner igen.

Corbas och jag var ett riktigt team, och då jag varit rätt krasslig under en lång period och mycket hemma 
blev han så van att vara med mig och mycket lite ensammen.

Sen när jag blev piggare och började vara borta mycket blev corbas en mycket olycklig katt, han gick ner i vikt och skrek dynget runt.
Han höll på att bli tokig och jag med.

Så därför försökte jag med ljus och lykta försöka hitta en kompis till honom.
Och det är ju inte det enklaste, när man har vissa kriterier som måste uppfyllas för att denna nya katt skulle passa in i mitt och corbas liv.

bland annat att det skulle vara en katt av samma ras
en cornish rex 
då det är enda rasen av katter  som jag vet att jag tål.
då jag i princip är allergisk mot alla andra katter.

sen ville jag att det skulle vara en hona, för att jag tänkte att det skulle gå lättare att placera ihop med corbas.

sen skulle det vara en kattunge, och den skulle vara kastrerad.

det är nämligen så att min lilla farbror corbas här hemma är en riktig tönt och har fått spö av de flesta katter han varit med, så jag var lite orolig över att hitta en kompis till honom.


Jag ringde nog minst till 50 uppfödare i hela sverige.

Och den som flyttade hem till oss var lilla doris.

Hon kom till oss när hon var 6 månader gammal.
Min mamma flög till stockholm och hämtade henne.
Hon heter 
Änglarnas My Love Is Your Love
men i vardagssnack så kallas hon för Doris.

hon är en riktig dåre
Hon är som en ohejdbar naturkatastrof.
Man får skratta åt henne så många gånger på en dag att man egentligen skulle ha värsta magmusklerna=)
Hon är en riktig pajas, och hittar på det ena hysset efter det andra.

Hon är raka motsatsen till corbas, hon älskar allt och alla.
alla som kliar henne är just då hennes absolut bästa vän.

en helt underbar katt med ganska mycket fnatt.=)

hon har bott hos oss sen i juli.
och corbas är en mycket lyckligare katt.

dom är bra vänner, och corbas mår bra av att ha henne här och bryr sig inte om att jag är borta.

Dom har blivit ett team
och tilsammans med Pärla ingår dom i min familj=)

sen så har ju min familj fler medlemmar i form av en mamma och en pappa.

men i detta inlägg presenteras bara min familj som har päls=)

Dessa två katter och Pärla plutt, det är dom som gör livet värt att leva, det är dom som ger en guldkant i vardagen.
Det är dom som jag älskar
och det är dom som får mig att både le, skratta, gråta, svära och oroa mig.
Dom är livet helt enkelt.

KÄRLEK.





corbas och doris

doris

corbas
/ E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar