Pärla

Pärla

måndag 15 oktober 2012

Pärlas vagn är klar.

Nu har min pappa fixat klart pärlas vagn.
Men den är inte omlackad så det ska han göra senare i vinter när pärlan ska vila en period.

Men den har nya hjul, är breddad, och sistsen är fixad och nu är den fin och körbar.

Vet inte vilken dag han kör ut den till stallet men då måste jag ju som ta en provtur lixom bara för att testa den=)

Imorgon så ska jag till stallet.
Skönt nu efter ett par dagar i vilande tillstånd på grund av sprutade höftleder. denna jäkla reumatiska skitkropp..

nåja nu har jag klagat över det med=)

Hur som helst.
Jag köpte ju ett par skydd till henne som jag ska testa imorgon och se om hon kan ha.
och en gjord till sadeln köpte jag med, en brun lädergjord.
hoppas den är lite kortare än den hon har.

Imorgon så ska hon få vila och jag ska bara mysa med henne och kanske smörja lite och fixa manen.

Måste även få till en rakning av henne igen, för nu börjar hon bli långhårig.

Nåja.

Ska försöka fota några fina kort på henne åxå, helkroppsbilder utan grejjer på, vid något fint träd eller så..
så jag vill gärna att det ska vara bra väder imorgon.
men dom hade typ lovat snö??..

usch

återkommer imorgon.
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar