Pärla

Pärla

lördag 9 februari 2013

fatta hur stolt jag är över morsan.

Idag är jag såklart fortfarande sjuk. Tur att man har världens bästa föräldrar som hjälper till.
Idag var det 26 grader på morgonen i stallet vilket innebär att hästarna inte får gå ut. För då fryser ledningar sönder i stallet.
Morsan frågade hur hon skulle göra. Jag sa hon kunde åka till stallet vid lunch och släppa ut henne. Då det blivit varmare på dagen. Och sen fixa stallet. Kommma förbi mig och umgås och sen åka förbi stallet och ta in henne innan hon åker till träsk.

Hon gjorde det och kom till mig helt stolt. Då detta var första gången hon tagit ut pärla någonsin. Det gick bra och mor var glad. Fatta hur imponerad och stolt jag är över henne.

Vi hade verkligen inte kunnat hitta en häst som passar mig men även mor och far bättre än pärlan.

Jag är så jävla glad att hon är min. Även om det fortfarande känns llite som en dröm att jag är med häst igen.
Det hade jag inte trott att det skulle bli av. Och framförallt inte i september och framförallt inte att mor och far bara. Vill du ha henne så köper vi henne. Bara sådär lixom.

Jag får fortfarande påminna mig om att jag faktiskt är hästägare.
Så härlig känsla.

Tusen miljoner supertack mor och far.

Kram/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar