Pärla

Pärla

onsdag 20 februari 2013

sötponiiii


Stallet idag var lixom underbart. 

Kom dit vid tolvtiden. Snackade skit med trevligt folk. 
Började mocka till ponny liten och tänkte vad tusan som hänt då spånet i en tredjedel av boxen var dyngsurt. Och det visade sig att hennes vattenkopp som hon inte ens når upp till liten ponny plutt läkte. Tur att ola jobbade så han fick göra en heroisk insats och rädda lilla pärla från att drunkna i boxen :-)

Jag kom till stallet och skulle hinna tusen saker idag i stallet typ...

Kan meddela att så blev inte fallet. 
Jag hade definitivt tiden till det men jag råkade glömma bort att ta med i planeringen skit snacka och sociaisera....
Blir inte superproduktiv eller supereffektiv däremot är det supertrevligt...
Hehe.

Nåa när väl vatten koppen var löst mockade jag klart och spånade då jag fick slänga massa spån då det var dyngsurt tyvärr.

Fyllde höpåsar och hönät. 
Fixade vattenhinken. 

Hmm...satte mig i fikarummet och så klart blev det ju lite mer skit snack;-) 

Sen smorde jag lite. Tog fram allt jag skulle ha tills när jag skulle longera.

Snackade lite mer skitsnack med marika och sandra. :-D

Tog in ponnyplutt  
Ställde henne på gången. Borstade oxh pysslade och donade 

Lindade benen och satte på henne vita boots fram. Har två till vita boots det ör bara det att dom hade bestämmt sig för att gömma sig...sökt genom hela skåpet.

Tror jag har blivit senil :-D

Testade bröstselen från mimmis sele som jag så fint smorde idag.. tror ni hon kunde ha den? Näe..nåja
Satte på henne bakselen då hon aldrig haft den så försökte jag passa till den. Bara det att mina fingrar är lite i det sämsta laget för finliret.  Jag fick efter månha om och men fast den tillslut.

Tänkte då hon inte är van att gå med den och jag vet inte om hon någonsin har blivit körd med baksele att det kunde vara lite intressant att se vad som händer när hon har den på sig. Och hon inte sitter fast i en vagn.  Så jag bestämde att jag skulle longera henne med hela selen på bara för att hon skulle få vänja sig vid den. 
Det var lite läskigt i början.  Men hon är en cool tant pärlan. :-)

Longerade henne utan inspänningar eller något sådant bara för att se hur hon rörde sig med bakselen på. I början knipte hon rumpan. Släppte den några hål mindre tight bakselen och då blev det bättre.  Hon lallade på ett tag åt båda hållen och verkade rätt tillfreds med tillvaron.  Så då klappade jag kuse plutt och vi var klara..
Så  klart jag hann med att snacka lite mer skit när jag var i ridhuset. 
Jag är hopplös tror fan jag det att det tar typ sex timmar för mig att mocka och få hästen motionerad...tur man inte har bråttom. 

Tog in henne i stallet borstade och fixa och dona på. 
Gav ponnyplutt några morötter. 

Oxh for sedan hem.

Pärla testade även sitt nya fleece täck e med hals som jag så klart glömde att fota henne i. Men det passade i alla fall som ett smäck.  Hade det på henne innan och efter jag longerade henne.  Under skrittuppvärmningen.


Nåja

Planen för veckan är att hon ska longeras med bakselen på så hon vänjer sig helt med den torsdag och fredag. Sen lite beroende på väder får hon vila en dag i helgen.  Den andra helg dagen ska vi ut i skogen och köra.  

Dagen hon vilar ska morsan ta ponnyplutt. 

Nog om detta nu natt 

Bjuder på två bilder av pärla med sin nya baksele och ett kort på hennes nya hönät. 

/E











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar