Pärla

Pärla

söndag 24 februari 2013

lusponny blev renponny

Igår fotade sandra och sofi massa fina ridbilder ute i storskogen med pärla och deras häst. Pärla tyckte det var lattjo lajban  så blev inte bara ridbilder..... mer än så säger jag inte....hehe...
Ska få alla bilder dom fotade så då blir det bild bevis.


Annars då. Pappa pumpade hjulen i vagnen.
Och fixade lite mer höbalar till stallet.

Jag mockade och fixade hö.

Tog sedan in pärla tidigt. Jätte tråkigt  egentligen med tanke på det super fina vädret.
Strålande sol och plussgrader.
Hello våren....

Men jag skulle bada pärla. Hon fäller massa päls nu och var allmänt skitig. Och läskigt märrpissig svans.
Så det blev vårskrubbning.

Pärla hade inte något emot det. Inte ens när jag duschade henne i huvudet med vattenslangen.

När jag såpade och vattnade och rengjorde tissarna sattehon ut benet som en han hund som kissar..hehe.
Söta ponny.

Ställde in henne i voxen med massa hö i hönätet och gav henne några morötter.

Hon fick ha sitt nya halsfleecetäcke på sig. Gode söt var hon. Glömde tyvärr att fota.

Sen var det årsmöte och middag i föreningen jag är med i där jag har pärla.
Det var trevligt.

Jag är supertaggad att dra i gång den enda sektionen som inte är representerad och det är en körsektion.
Det är inte något jag skulle mäkta med i dagsläget. Men kanske till hösten. Det skulle vara riktigt kul.

Efter mötet for vi tillbaka till stallet och bytte täcke på pärlan. Gaav henne en morot och sen for vi hem.

Jag ska köpa något lågenergi foder någon müsli tänkte jag och även lite tillskott nu när våren närmar sig. Hårfällningen satt igång och hon hålls igång på ett annat sätt än hon gjorde i vintras.

/Emz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar