Pärla

Pärla

torsdag 7 februari 2013

sjuk

Pärla vilar.
Jag är förkyld.
Orkar inte fixa någon som håller igång henne ett par dagar.
Hon ska få tänderna raspade på måndag och då tänkte jag ändå ge henne ett par dagar ledigt då jag som får för mig att dett finns en hake eller två eller en flock som det bör göras något åt. Jag vet inte hur man i dagsläget gör med nyraspade hästar. Men jag kör på den gamla skolan. Beroende på hur det ser ut i munnen iofs. Ett par dagar vilandes från bett.
Jag kör på mitt sunda förnuft så det blir ju lite längre vila än jag tänkt eftersom jag blev förkyld. Men men. Pärla mår gott i hagen så.

Jag har ju värödens bsta mamma som tar hand om henne. Trots att hon inte heller känner sig ritigt kry

pärlas vita boots har hämtats ut. Så nu har honvita boots runt om. De svarta bootsen skulle dom ej få in före april någon gång.

Jag har även shoppat på hästloppis. Undra om jag skrivit det?
Och nu i tristessen  av denna förkylning så har en tjej i stallet en jättefin luva och ett fleecetäcke med lite hals som passar bra över selen. Jag får grejjerna på lördag och betalar dom då. 150 spänn. Inget att klaga på. Perfekt med luvan. Passar både hennes nya schabrak. Men även hennes däckelunderlägg till selen och tömkörningsgjorden. Prima.

Nåja nu är de natt för längesedan. Tack mor för pärla supporten. Men när jag blir frisk får du minsann offra ett par dagar så jag får stalla massa . Det kan ju vara bra för dig att vila lite.;-);-)

Fatta vd jag längtar till våren och sommaren. Köra när som helst. Ljust hela tiden och slippa vara beroende  av att vädret ska vara inte förfrysa sig grader. Det ska vara ljust ute och helst plogat.....

Fan vad jag längtar. Hade åxå varit superkul att ta en månads semester och ta med pärla en månad till mina föräldrar. Fara ut på mysiga långturer i yräsket....ojoj..nu far det iväg.....det är fortfarande typ bara i början på fedruari.

God natt:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar