Pärla

Pärla

tisdag 26 februari 2013

nya dojjor

Idag for jag till stallet 09. 30.
Satt och snackade skit ett tag. Sedan mockade jag och fixade.
Sen kom ingela hovslagare och fixade hennes fötter. Det var tio veckor sedan hon skoddes. Och jäklar vad hon växer i hovarna. Nu brukar hon ju skos var åttonde vecka. Men med tanke på att hon raspade tänderna och munnen ej såg så kul ut alls så fick hon vara bettlös i typ tolv dagar så hennes obehaglig sår fick läka. Och det kändes onödigt att skp henne när hon ändå bara står i en hage och skrotar.

Pärla skötte sig perfekt som vanligt. Duktiga tjejen. Kapade tårna rätt rejält.

Jag tycker verkligen att ingela är fantastiskt.  Inte bara att hon är duktig på att sko. Hon kommer alltid i tid och gör hon inte det ringer hon alltid. Hon är jätte bra med pärla och grymt trevlig. Hade det kunnat bli bättre. ...nej inte alls.
Supernöjd.

Pärla fick gå ut i sitt vintertäcke bara då det var typ åtta pluss grader.

Fixade hö. Sen kom mor och hämtade mig.  Tandläkare jihooo...eller inte. Såklart jag lyckades med konst stycket att få migrän när vi gick därifrån. Typislt. Så var det förra gången med.....

Mor fick åka och ta in pärla.
Hon bytte täcke till ett vanligt fleece täcke då det är lite väl varmt för hennes innetäcke plus halsräcket ute. Hon knäppte även lös halsen på ute täcket. Nu när det är så fint väder

Hade velat ha ett bommulls täcke typ då allt jävla spån fastnar i fleece täclet. Nåja....

 Får kanske åka och våld gästa hööks :-)  livsfarligt när butiken finns i luleå. Var som enklare att inte shoppa när det bara fanns att beställa från katalog...


Kom igen emmahn. Var stark...visa lite stake...??  :-D:-D du behöver inte shoppa....du behöver inte shoppa. ...du behöver inte shoppa. ........jag måste shoppa..

Hehe.

 Suck. God natt

/emz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar