Pärla

Pärla

tisdag 25 september 2012

Dagens stalltur

ut i skogen

så härligt=) 
pärlan

 En kort snutt när vi travar efter skogsvägen.
pärlan

halvsover efter körturen.

pärlan och sandra håller i henne=)

hm, när man har en svettig häst efter man kört och får reda ut pälsen...???!!?? med hårborste=) för att reda ut pälsen, då har man en för långhårig häst...=)
 Hon behöver rakas!!!!!!!
vad göra med denna man??
Idag har jag varit med lilla Pärla i stallet och myst....
Å så jag har saknat henne och stallet och allt folk. Dom är så härliga alla som är i stallet.

Åt lunch, sen mockade jag och så fiskade sandra in henne från hagen borstade av henne, och jisses vad päls hon satt...urk

selade på henne, satte på mig typ alla kläder jag hade i skåpet, sandra tog ett skritttäcke och ett liggunderlag och vi tog filtar..och ändå var det kallt.
Det är bara att kapitulera och inse att hösten har kommit.

En dålig sak med att köra är att man inte rör sig alls och bara sitter still, så man bli kallare än när man rider.
Så jag måste ta med mig mer kläder annars så kanske man fryser av sig en tå eller två.
min mor sa något om halsduk, smart mamma jag har va=)

Supertrevlig körtur, Pärla tycker verkligen att det är jätteroligt, och jag med.
Sen när man har så trevligt körsällskap så blir det ju ännu roligare att köra.

Nu har ju allt löst sig med vagn i alla fall, så nu ska pappa ta vagnen till sitt jobb och fixa iordning den helt, så den är helt klar på en gång, så jag får låna en vagn tills dess och det är ju supersnällt verkligen=)

Pärla blev välidgt svettig, och jag redde ut hennes PÄLS med en hårborste, detta bådar inte gott, nu blir det täcke ute i hagen alltid och snabbt som tusan en rakmaskin för att få bort detta rugg.
För att inte tala om manen..??
Hm, är lite för inkörd i alla dressyrhästar tror jag...erhm...

borstade henne länge och hon myste som tusan, satt sedan på en pall och kliade henne, och hon kliade tillbaka och hade det supertrevligt där i boxen.

Hon fick stå inne och fick middagshö i boxen.

Pratade lite med folk innan jag for hem.

En perfekt stalldag på många sätt.=)

Me so happy=)
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar