Pärla

Pärla

onsdag 12 september 2012

pärlan idag

gott att doppa höet i vattenhinken innan man äter det=) 
middag.

hm, nyfiken ponnyhäst=)

världens vackratste=) eller hur.

hämtat pärlamat.
Idag har varit en spännande dag.
jag med hjärtat i halsgropen kom till stallet och såg ingen ponny i hagen, jag han tänka tusen miljoner hemska tankar, bilar var helt klart inblandade i tankeverkasmheten.
Jag smög mig in till lite folk i stall och frågade lite försiktigt och faktiskt så ville jag nog inte höra vart poan var, men när jag såg deras min så insåg jag nog att inget hemskt hänt, det som hänt var att det var flera hästar inne för dom hade satt upp ett anslag om man ville ha sand inkört i hagen för det är geggigt och jag hade ju skrivit att jag ville det så därför stod dom inne, och det var inte bara jag som funderade över vart våra poar var.
Så det var ju verkligen skönt att mina vilda och hemska fantasier inte stämde överens med verkligheten.

Hur som haver så tränsade vi och sadlade lillan och en tjej som heter sSndra agerade självmordspilot i ridhuset, och till min besvikelse efter nattens våndor så skötte sig pärlan som en riktig pärla, fattade galopp från halt , lydde minsta vink, inte någon som helst tanke att inte göra det som skulle göras så jag har ju oroat mig lixom helt i onödan....hoppas jag.
Det blev ju lite pinsamt då massa folk lixom bara väntade på att få höra resultatet av galenskaper och det gick så långt att jag till och med funderade på om Sandra skulle lägga sig i ridhuset och rulla, som bara för att uppväga allas förväntningar om virvelvinds ponnyn=) men hon var som en liten klocka. Skötte sig galant.
Så kom ju drömmen ikapp mig, hitta någon jätteduktig liten tjej i lagom ålder för att få ut poakusen på dressyr banorna och agera nervös ponny mamma=)

Nåja, den dagen den sorgen.

Nu ska det fokuseras på körningen hädan efter.
Ska imorgon med hjälp av Sandra ut och köra, skönt att ha någon med sig om det blir problem då jag inte rikitgt vet vad jag har att vänta. så det är skönt att ha någon som finns med om hon blir rädd för någon traktor eller något och far runt i vagn, då är det bra att ha någon med sig. Men just nu så känns allt som jättebra och allt går så mycket bättre än jag tänkt mig, så jag hoppas att det går bra idag och att hon passar i vagnen som jag ska låna så jag vet vad jag ska kolla efter för storlek och längd på vagn, det är som lättare att söka då man vet vad man letar efter=) =)

Nåja, sen så har jag och far varit och hämtat hem 70 balar hö till pärlan. 15 balar i stallet där hon står då det inte ryms fler där och resten i mitt stall hemma i träsket. Det är skönt att kunna hämta hö där när det är på väg att ta slut, istället för att åka hela vägen till bönderna, det är enklare och mer praktiskt.=)

Nåja, nu ska jag minsann sluta blogga och sova lite.

Imorgon blir det körning för hela slanten.

och på fredag så får hon vila och må gott, stå ute och skrota hela dagen lång=).

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar